۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۳۷
کد خبر: 83236707
T T
۰ نفر
نامزدهای ایرانی جایزه تصویرگری براتیسلاوا 2019 معرفی شدند

تهران- ایرنا- اسامی 15 تصویرگر ایرانی نامزد دریافت جایزه دوسالانه تصویرگری (IBBY) براتیسلاوا 2019 از سوی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان اعلام شد.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، «حسن موسوی» با تصویرگری كتاب‌ «مشت‌زن» از نشر طوطی، «حسن عامه‌كن» با «پرنده آتشین» از انتشارات Dolphin از كشور چین، «میترا عبدالهی» با «چتری از گلبرگ‌ها» از انتشارات كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان و «امیر حمزه» با اثر «صاحبقران و مهتر نسیم عیار» و «عطیه مركزی» با كتاب «سفرهای سندباد» هر دو از انتشارات كتاب خروس معرفی شدند.
هم‌چنین «زهرا محمدنژاد» با كتاب «تاج به سر كلاه به سر» از انتشارات كتاب‌های مهتاب، «غزاله بیگدلو» با اثر «چتری با پروانه‌های سفید» و «محبوبه یزدانی» با كتاب «عید امسال، نه مثل هرسال» هر دو از نشر طوطی دیگر نامزده‌های معرفی شده از سوی داوران این مسابقه هستند.
در همین حال «نوشین صفاخو» با كتاب «هفت اسب، هفت رنگ» و «امیرشعبانی‌پور» با اثر «طوطی و بقال» هر دو از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات كودكان به همراه «رضا دالوند» با كتاب «تك خال» از نشر طوطی، «مانلی منوچهری» با اثر «خداحافظ ماه» از انتشارات علمی فرهنگی نیز برای نامزدی دریافت جایزه‌ این رویداد انتخاب شدند.
در عین حال «نرگس محمدی» با كتاب «نخودی و دیو» از انتشارات Fukuinkan Shoten كشور ژاپن، «طراوت جلالی‌فراهانی» با دو اثر «آلبوم عكس» و «گاوی و تله موش» به همراه «مجید فخار ‌زواره» با كتاب «كبوترباشی» هر دو از انتشارات نردبان و «سارا میاری» با اثر «موش و گربه و باقی دوستان» از انتشارات نیستان نیز به عنوان دیگر نامزدهای دریافت جایزه تصویرگری براتیسلاوا از سوی داوران معرفی شدند.
دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا به عنوان یكی از مهم‌ترین مسابقات تصویرگری جهان زیر نظر دفتر بین‌المللی كتاب برای نسل جوان (IBBY) هر دو سال، یك بار در شهر براتیسلاوا كشور اسلواكی برگزار می‌شود و كانون به عنوان نماینده ایرانی این مسابقه در هر دوره با اعلام فراخوان به ناشران و جمع‌آوری آثار برگزیده تصویرگران ایرانی، اقدام به برگزاری نشست داوری با حضور تصویرگران و كارشناسان برگزیده این حوزه می‌كند.
بر همین اساس نشست داوری این آثار در روز 15 اسفند 97 با حضور «فریده شهبازی»، «سحر ترهنده»، «فرشید مثقالی»، «علی بوذری» و «علی هاشمی شهركی» برگزار و از میان 123 آثار 15 تصویرگر انتخاب شد.
جوایز این مسابقه شامل جایزه بزرگ به ارزش 3 هزار دلار، پنج سیب طلایی به ارزش 1500 دلار و پنج مدال ویژه به ارزش هزار دلار است و برنده جایزه اول می‌تواند در نمایشگاه بعدی به‌صورت مستقل شركت كند و آثار خود را به نمایش بگذارد.
برندگان نهایی این مسابقه در مهر 1398 (ماه اكتبر 2019) اعلام خواهد شد.
علمی*9294* 1055
۰ نفر