۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۴۰
کد خبر: 83240006
T T
۰ نفر
استاندار چهارمحال و بختياري با خانواده شهداي حمله هوايي شهركرد ديدار كرد

شهركرد - ايرنا - استاندار چهارمحال و بختياري همزمان با سالروز حمله هوايي شهركرد با خانواده 'فاطمه اسديان' معلم شهيد حمله در دهه 60 ديدار كرد.

به گزارش ايرنا، اقبال عباسي در اين ديدار با اشاره به ترويج فرهنگ ايثار و شهادت براي نسل جوان گفت: نسل كنوني بايد ادامه دهنده راه شهداف ايثارگران و جانبازان باشند.
وي افزود: عزت، اقتدار و پيروزي كنوني ملت ايران مرهون ايثار و جانفشاني شهدا، جانبازان و ايثارگران است.
به گفته وي،شهدا با نثار خون، جانبازان و ايثارگران با جانفشاني و رشادت هاي فراوان حقانيت ايران اسلامي را براي هميشه به جهانيان اثبات كردند.
وي گفت: ديدار از خانواده شهدا و ليثارگران و جانبازان و بررسي مشكلات و كاستي هاي اين قشر يك وظيفه است.
وي گفت: اين ديدارها يك يادآوري براي خودمان است كه اگر ايثار و رشادت شهدا، جانبازان و ايثاررگان نبود امنيت و آسايش كنوني در جامعه وجود نداشت.
مديركل آموزش و پرورش چهارمحال وبختياري نيز در اين ديدار گفت: ديدار با خانواده شهدا فرصتي است كه به خودمان يادآوري كنيم كه ايثار اين عزيزان و همراهي خانواده ها انها بود كه زمينه ساز پيروز ي كشور و نظام اسلامي شد.
فرحناز قائداميني افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس 137 شهيد معلم و 521 دانش اموز معلم از استان تقديم نظام جمهوري اسلامي شد.
به گفته وي ،شهيده فاطمه اسديان به عنوان تنها معلم شهيده در حمله هوايي شهركرد بود كه در سن 21 سالگي به شهادت رسيد.
يك پژوهشگر در استان چهارمحال وبختياري گفت: كوچكترين شهيد دانش آموز كشور از استان چهارمحال وبختياري در راه دفاع از كشور به شهادت رسيده است.
بابك زمانيپور افزود: اين دانش آموز 12 ساله به نام ظفر خالدي به عنوان يك اسطوره بايد براي دانش آموزان معرفي شود.
به گزارش ايرنا، بيستم اسفند سال 1366 شهركرد مركز استان چهارمحال و بختياري مورد حمله هوايي رزيم بعث عراق واقع وشد.
در اين حادثه 26 نفر به شهادت و 128 نفر جانباز شدند.
اين حادثه ساعت 11 و 3 دقيقه صبح روز پنج‌شنبه 20 اسفند سال 1366 هجري شمسي و در جريان جنگ تحميلي رژيم بعث عراق رخ داد كه ناگهان صداي آژير قرمز به صدا درآمد و هواپيماهاي جنگي دشمن متجاوز، شهركرد را هدف بمباران هوايي قراردادند.
در اين حمله هوايي به اماكن مسكوني، اداري، مدارس، مراكز بهداشتي و درماني، مخابرات و چند خيابان اين شهر و ساختمان تخريب شد.
ساختمان مخابرات شهركرد از اماكني بود كه آن روز هدف بمباران جنگنده‌ها قرار گرفت و بخش‌هايي از ساختمان به طور كامل ويران شد و 6 نفر از كارمندان اپراتور اين مركز به شهادت رسيدند و 2 نفر نيز مصدوم و مجروح شدند.
مركز بهداشت شهرستان شهركرد نيز از ديگر مكان‌هايي بود كه هواپيماهاي جنگي رژيم بعث عراق آن را بمباران كردند و در اين حملات 4 نفر از كاركنان مركز به شهادت و شش نفر ديگر ازجمله 2 زن مجروح گرديدند.
دبستان بهار آزادي شهركرد نيز در اين روز مورد اصابت قرار گرفت كه براثر برخورد تركش به دفتر مدرسه، 2 نفر از معلمان در حال فعاليت در كلاس‌هاي پنجم به فيض شهادت نائل آمدند.
7360/2097