۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 83240712
T T
۰ نفر

60 ميليارد ريال صرف استقبال از بهار در مشهد مي شود

۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 83240712
60 ميليارد ريال صرف استقبال از بهار در مشهد مي شود

مشهد- ايرنا- قائم مقام ستاد مناسبتهاي شهرداري مشهد گفت: 60 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي 'طرح استقبال از بهار' در اين كلانشهر از سوي شهرداري اختصاص يافته است.

مهدي يعقوبي روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در چارچوب طرح استقبال از بهار 1398 تعداد 13ميليون 700 بوته گل براي كاشت در سطح شهر مشهد تامين و غالب المانهاي گل به صورت دائمي جانمايي شده اند.
وي ادامه داد: 750 المان گل كه سالهاي پيش در سطح مشهد جانمايي شده بود مورد بازسازي قرار گرفتند و 150 المان جديد نيز به اين تعداد افزوده شد.
قائم مقام ستاد مناسبتهاي شهرداري مشهد به خدمات براي زائران و گردشگران نوروزي در قالب 27 پايگاه راهنماي زائر طي ايام نوروز در اين شهر نيز اشاره و بيان كرد: خدمات رساني 'تلفن ملي راهنماي زائر' و طراحي و توليد نقشه هوشمند گردشگري مشهد از ديگر برنامه‌هاي استقبال از بهار توسط شهرداري مشهد هستند.

* اقامت موقت
وي در ادامه گفت: براي ايام نوروز اسكان موقت زائر در بوستان غدير مشهد با گنجايش چهار هزار چادر شب اقامت پيش بيني و نيز 184 كانكس اقامتي با پيش بيني برودت هوا تعبيه شده و 14 پايگاه چندمنظوره بحران نيز در سطح اين شهر در آماده باش هستند.
يعقوبي افزود: پاكسازي 10 كيلومتر‌ از مبادي مسيرهاي ورودي به مشهد از سمت قوچان، نيشابور، سرخس، كلات و فريمان، شستشوي معابر، بهسازي و تعويق جدولهاي فرسوده و رنگ‌‌ آميزي بيلبوردهاي سطح شهر از ديگر اقدامات آماده سازي براي استقبال از بهار در مشهد است.
وي همچنين به برنامه سخنراني نوروزي رهبر معظم انقلاب اسلامي در نخستين روز فروردين ماه در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد اشاره و بيان كرد: در اين چارچوب براي رفاه حال شهروندان و تسهيل تردد در هسته مركزي شهر، سرويس دهي ويژه اي توسط ناوگان حمل و نقل عمومي انجام خواهد شد.

* طرح خانه تكاني
قائم مقام ستاد مناسبتهاي شهرداري مشهد در ادامه به اجراي 'طرح خانه تكاني' از 23 تا 29 اسفند جاري با هدف جمع ‌آوري وسايل مستهلك و مازاد منازل در سطح اين شهر نيز اشاره و بيان كرد: كوچه باغ بهاري هم امسال در باغ گياهشناسي مشهد در ورودي آن به صورت رايگان در معرض بازديد علاقه مندان خواهد بود.
وي به اجراي نمايشهاي خياباني در سطح مشهد طي ايام نوروز هم اشاره و بيان كرد: جانمايي و نصب 30 اثر ديواره نگاره ، 25 يادمان موقت شهري، چهار اثر در بخش چندرسانه اي و 15 اثر طراحي و آذين بندي از ديگر اقدامات شهرداري مشهد براي استقبال از بهار 98 در سطح اين شهر است.
كلانشهر سه و نيم ميليون نفري مشهد سالانه پذيراي 30 ميليون زائر و مسافر است.
7505/1858