۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۲۸
کد خبر: 83240995
T T
۰ نفر
تمهيدات لازم براي جلوگيري از خسارت بارندگي انديشيده شود

ياسوج- ايرنا- بر اساس هشدارهاي هواشناسي به منظور كاهش خسارات احتمالي ناشي از بارش و احتمال طغيان رودخانه ها و آبگرفتگي معابر عمومي و اختلال در تردد جاده اي، سازمان هاي امدادي و مديريت بحران تمهيدات لازم را به كار گيرند.

به گزارش ايرنا، اداره كل هواشناسي كهگيلويه و بويراحمد ورود سامانه جديد بارشي از پنجشنبه به جو كهگيلويه و بويراحمد را پيش بيني كرده است.
كارشناس اداره كل هواشناسي كهگيلويه و بويراحمد روز سه شنبه در اين باره گفت: روز پنجشنبه آتي با ورود سامانه بارشي به جو استان، در بيشتر مناطق بارش باران و در مناطق سردسيري بارش برف پيش بيني مي شود.
ولي بهره مند اظهار داشت: تحليل نقشه هاي پيش يابي و الگوهاي مختلف هواشناسي از ورود سامانه جديد بارشي به جو استان خبر مي دهد.
وي افزود: در روز پنجشنبه 23 اسفندماه تا جمعه 24 اسفند ماه و از شنبه شب 25 اسفندماه تا صبح دوشنبه 27 اسفند ماه ناپايداري هايي به صورت بارش باران و رگبار و رعد و برق رخ مي دهد و در برخي مناطق سردسيري بارش برف پيش بيني مي شود.
بهره مند بيان كرد: اين پيش بيني با توجه به نقشه هاي امروز سه شنبه تحليل شده و چنانچه در الگوهاي جوي تغييراتي حاصل شود اطلاع رساني مي شود.
كارشناس اداره كل هواشناسي كهگيلويه و بويراحمد عنوان كرد: ميانگين بارش باران در سال زراعي جاري يعني از ابتداي مهر تاكنون به 652.1 ميليمتر رسيده در حالي كه ميانگين بارندگي در مدت مشابه پارسال در اين استان 178 ميليمتر باران بود.
وي ابراز داشت: ميزان بارش باران ابتداي سال جاري تاكنون در شهر ياسوج به 832.4 ميليمتر رسيده است و اين شهر پس از 10 سال ترسالي را تجربه مي كند.
ميانگين بلند مدت بارندگي در دهدشت 485.1، دوگنبدان 420.5، امامزاده جعفر 409.8 و در ليكك 386.9 ميليمتر است.
بهره مند تصريح كرد: بر اساس هشدارها و توصيه هاي هواشناسي به منظور كاهش خسارات احتمالي اتخاذ تمهيدات لازم با توجه به احتمال طغيان رودخانه ها، مسيل ها، آبگرفتگي معابر عمومي با توجه به شدت و حجم بارش ها، كاهش ديد افقي به دليل بارش برف و باران، پديده مه گرفتگي، لغزندگي و اختلال در تردد جاده اي به ويژه در جاده هاي مواصلاتي و گردنه هاي استان از سوي هم استاني ها، سازمان هاي امدادي و مديريت بحران به كار گرفته شود.
كهگيلويه و بويراحمد با مساحتي حدود 16 هزار و 249 كيلومترمربع، سرزميني مرتفع و كوهستاني با اقليم سردسيري و گرمسيري در جنوب غربي ايران قرار دارد.
اين استان يك درصد مساحت كشور را در اختيار دارد.
9868/1662