یک قدم تا وعده دیدار

۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۶
کد خبر: 85528667
یک قدم تا وعده دیدار

یاسوج - ایرنا -ساعاتی تا آغاز فرآیند اخذ رای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و در یک قدمی وعده دیدار در پای صندوق رای قرار داریم و همه با هم متعهد می شویم که برای ایران، برای عزت و سرافرازی روزافزون کشور عزیزمان و شکوه این سرزمین در این صحنه سرنوشت ساز حماسه ای دیگر خلق خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، ساعت هشت بامداد امروز چهاردهم تیرماه با اعلام وزارت کشور زمان تبلیغات دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و اکنون کهگیلویه وبویراحمد بر خلاف روزهای هفته جاری ساعات آرامی را پشت سر می گذارد و همه چیز برای یک انتخابات با شکوه آماده است.

بخش عمده ای از شهروندان ساکن استان کهگیلویه و بویراحمد همچون دیگر نقاط کشور پس از یک هفته پرتکاپوی تبلیغات مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری تصمیم خود برای انتخاب اصلح را گرفته اند و در انتظار وعده دیدار برای خلق حماسه ای دیگر در جمعه پانزدهم تیرماه هستند.

مردمان غیرتمند این بخش از زاگرس این بار هم قصد دارند تا با حضور پرشور و گسترده خود در پای صندوق های رای برگ زرینی در کارنامه سراسر افتخار خود ثبت کرده و به جمهوریت رایی دوباره بدهند.

ساکنان استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد که همواره حرف نخست را در مشارکت برای عزت ایران اسلامی از حضور در جبهه های جنگ تحمیلی،کمک به پشتیبانی رزمندگان در خط مقدم جنگ تا حضور در انتخابات را داشته اند این بار هم می خواهند پرشورتر از همیشه در سرنوشت سیاسی خود سهم داشته باشند.

اینک ریش سفیدان به عنوان افراد تاثیرگذار در تصمیم گیری شهروندان استان عشیره ای کهگیلویه و بویراحمد نیز تلاش می کنند تا با دعوت مردم به شرکت در این رویداد مهم و اثرگذار گرمابخش فضای سیاسی در مناطق روستایی استان شده اند.

اینجا هنرمندان،ورزشکاران،نخبگان سیاسی و فرهنگی تمام تلاش خود را برای حضور حداکثری شهروندان در پای صندوق های بکار گرفته اند.

کهگیلویه وبویراحمد آماده برگزاری انتخابات سالم

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان آماده برگزاری انتخاباتی امن، سالم و باشکوه در روز جمعه ۱۵ تیر برای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم است.

یک قدم تا وعده دیدار

سید جواد هاشمی افزود: با همکاری فرمانداری ها، بخشداران، دهیاران و مردم انتخابات سالم و بودن حاشیه ای در روز جمعه گذشته برگزار و هیچ گونه مورد امنیتی در نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری وجود نداشت.

وی با اشاره به حضور با شور و نشاط مردم استان در این دوره از انتخابات، تصریح کرد: زحمات و تلاش های شبانه روزی دستگاه های امنیتی استان برای برقراری نظم و امنیت انتخابات ستودنی است.

وی تاکید کرد: در مرحله نخست انتخابات امسال بیش از۹۹ درصد شعب اخذ رای به صورت برخط بودند و تنها یک درصد مناطق روستایی و عشایری آفلاین بود که با وجود کوهستانی بودن استان نیازمند کاری جهادی بوده است.

هاشمی بیان کرد:برای دور دوم انتخابات که جمعه هفته جاری است پای کار هستیم تا با مشارکت بالای مردم انتخابات سالمی برگزار و چهاردهمین رئیس جمهور نیز انتخابات شود.

کارنامه کهگیلویه وبویراحمد در مرحله نخست انتخابات

در انتخابات دور اول ریاست جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد، از مجموع ۲۸۲ هزار و ۲۱۸ رأی صحیح آقای مسعود پزشکیان ۱۲۳ هزار و ۲۴۰ رأی معادل ۴۰ درصد، آقای سعید جلیلی ۱۰۲ هزار و ۱۱۲ رأی معادل ۳۹ درصد، آقای قالیباف ۵۵ هزار و ۳۴۸ رأی معادل ۱۸ درصد و آقای پورمحمدی با هزار و ۵۱۸ رأی، یک درصد آراء را کسب کردند.

۵۸۰ هزار نفر واجد شرایط در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم و ۸۳۵ شعبه اخذ رأی سیار و ثابت (شهری و روستایی) کار جمع‌آوری آرای مردم را انجام دادند.

تعداد تعرفه مصرفی ۲۹۱ هزار و ۳۸۳ تعرفه بوده و تعداد آرای مأخوذه ۲۸۸ هزار و ۹۳۷ رأی بوده است. تعداد آرای صحیح این دوره انتخابات ۲۸۲ هزار و ۲۱۸ رأی و شمار آرای باطله ۶ هزار و ۷۱۹ مورد بوده است.

در این دوره از انتخابات تعداد استعلام فوتی و تکراری به صفر رسید و میزان استعلام آنلاین ۹۸.۳ درصد و استعلام آفلاین ۱.۷ درصد بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha