۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۴۵
کد خبر: 83242433
T T
۰ نفر
فراخوان نخستين جشنواره ميراث مكتوب رضوي (ع) منتشر شد

تهران- ايرنا- نخستين جشنواره ميراث مكتوب رضوي (ع) با هدف شناسايي آثار برتر با موضوع امام هشتم (ع)، سيره و فرهنگ رضوي توسط بنياد امام رضا (ع) با همكاري موسسه خانه كتاب، دبيرخانه جايزه كتاب سال و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد، به عنوان پايتخت كتاب ايران برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا از موسسه خانه كتاب، بر اساس فراخوان نخستين جشنواره ميراث مكتوب رضوي (ع) از پديدآورندگان، مترجمان، مصححان، ناشران و دانشجويان دعوت مي‌شود با مراجعه به تارنماي جايزه كتاب سال به نشاني
(www.ketabsal.ir) و پركردن كاربرگ مربوطه، آثار خود را به دبيرخانه اين جشنواره ارسال كنند.
نخستين جشنواره ميراث مكتوب رضوي (ع) با هدف ايجاد جريان مستمر و پويا براي بسط و گسترش سيره و معارف رضوي در آثار مكتوب و بهره‌مندي از تجربيات و نظرهاي نخبگان حوزوي، دانشگاهي، فرهنگي و هنري در زمينه فرهنگ رضوي برگزار مي‌شود.
آثار ارسالي به اين جشنواره بايد طي سال‌هاي 1357 تا 1397 منتشر شده باشند و فقط كتاب‌هايي داوري و ارزيابي مي‌شوند كه برگه اعلام وصول داشته باشند. همچنين، موضوع آثار ارسالي بايد در سه حوزه تاليف، ترجمه و تصحيح به طور كامل درباره امام رضا (ع) باشد و آثاري كه يك يا چند فصل آن به موضوعات ديگر اختصاص داشته باشد از چرخه داوري كنار مي‌روند.
اين جشنواره شامل سه بخش كتاب، مقاله و پايان‌نامه است كه در بخش كتاب آثار در دو گروه كودك و نوجوان و بزرگسال با محورهاي معارف رضوي(سيره، سبك زندگي و احاديث)، زيارت، ادبيات داستاني (رمان، داستان و مجموعه داستان‌هاي كوتاه)، شعر نو و كلاسيك، هنر (نمايشنامه، فيلمنامه، معماري و هنرهاي تجسمي)، تاريخ و مردم‌شناسي بررسي مي‌شوند. همچنين در بخش مقاله، مقاله‌هايي كه در موضوعات يادشده طي سال‌هاي 1357 تا 1397به صورت چاپي يا الكترونيكي در مجلات علمي-پژوهشي، علمي-ترويجي و تخصصي منتشر شده باشند در اين جشنواره مي‌توانند شركت كنند.
پايان‌نامه‌هاي مقطع كارشناسي ارشد و دكتري دانشگاهي يا سطوح 3 و 4 حوزوي كه در موضوعات ياد شده تا پايان سال 1397 دفاع شده باشند، واجد شرايط براي شركت در اين جشنواره هستند.
علاقمندان مي‌توانند آثار خود را تا 31 خرداد 1398 به دبيرخانه جشنواره واقع در تهران، خيابان انقلاب اسلامي، خيابان برادران مظفر جنوبي، كوچه خواجه نصير، شماره 2، دبيرخانه جايزه كتاب سال ارسال كنند يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي 66966138 و 66966139 تماس بگيرند.
آيين پاياني نخستين جشنواره ميراث مكتوب رضوي (ع) در آبان سال 1398 همزمان با هفته كتاب در يزد؛ پايتخت كتاب ايران برگزار مي‌شود.
فراهنگ**9211**