۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴
کد خبر: 83243192
T T
۰ نفر
سپاه صاحب بزرگترین ناوگان پهپاد بمب افكن تهاجمی منطقه شد

تهران - ایرنا - با طلوع قدرت هوایی جدید كشور در رزمایش' الی بیت المقدس 1 '، نیروی هوا فضای سپاه صاحب بزرگترین ناوگان پهپاد بمب افكن تهاجمی منطقه شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رزمایش بزرگ پهپاد تهاجمی - رزمی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام ' الی بیت المقدس 1' در منطقه عمومی خلیج فارس برگزار شد.
در این رزمایش كه با حضور سردار سرلشكر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مركزی حضرت خاتم الانبیا (ص)، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح در منطقه عمومی خلیج فارس برگزار شد، برای نخستین بار تعداد 50 فروند هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی 170 RQ ایرانی همراه با تعدادی دیگر از پهپادهای تهاجمی و رزمی شركت كردند.
این برای نخستین بار در ایران و نیز كشورهای دیگر است كه این تعداد پهپاد همزمان در یك عملیات تهاجمی - رزمی، در فاصله بیش از یكهزار كیلومتر دورتر از هدف همزمان پرواز و در یك زمان مشخص با حضور روی اهداف از پیش تعیین شده آنها را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و منهدم كرد.
سرلشكر غلامعلی رشید در این رزمایش با بیان اینكه امروز شاهد قوی ترین رزمایش های نیروی هوافضای سپاه با نام الی بیت المقدس بودیم، گفت: آمریكایی ها كه وعده می‌دادند جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی برگزار نخواهد شد، با مشاهده حضور ده ها میلیونی مردم ایران در صحنه راهپیمایی 22 بهمن سال 97 و پرواز ده ها فروند هواپیمای بدون سرنشین نیروی هوافضای سپاه با پرواز از كیلومترها دورتر از نقاط مختلف و هجوم به یك نقطه به عنوان پایگاه نمادین دشمن، اهداف خود را به طور دقیق مورد اصابت و انهدام قرار دادند، باید احساس حقارت و شرمساری كنند.
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده كل سپاه نیز با تحسین اقدام و اراده نیروی هوا فضای سپاه در قدرت‌نمایی امروز خاطرنشان كرد: تحریم جواب داد و به رغم آمال و آرزوهای پوچ و شیطانی آمریكا و دیگر بدخواهان ملت ایران، شاهد پرواز ده ها فروند پهپاد رزمی مدرن و پیشرفته بومی RQ 170 ایرانی و پهپادهای تهاجمی - رزمی دیگر در یك رزمایش بزرگ و عملیات تهاجمی منحصربه‌ فرد بودیم.
وی افزود: نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اذن الله بر خود می بالد كه خط مقدم و طلایه دار تولید پهپادهای پیشرفته و مدرن با ویژگی كاملاً ایرانی و بومی در شرایط تحریم قرار گرفته است.
سردار سلامی تاكید كرد: همه پرنده های شركت كننده در این رزمایش، اهداف خود را به دقت منهدم كردند، این پهپاد ها پدیده ای نوظهور در حوزه اقتدار دفاعی و صنعت نظامی كشور ما هستند كه برای نخستین بار و به صورت همزمان و تهاجمی در یك رزمایش افتخارآمیز در منطقه خلیج فارس به نمایش گذارده می شوند.
سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینكه همه فناوری های توسعه این پهپادها در مركز تحقیقات و سازمان خودكفایی این نیرو طراحی، تولید و عملیاتی شده است، گفت: خدای بزرگ را شاكریم كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سایه تدابیر و منویات حكیمانه و دوراندیشانه مقام معظم رهبری و فرماندهی كل قوا امروز دارنده بزرگترین ناوگان هواپیمای بدون سرنشین بمب افكن تهاجمی در منطقه است.
سردار حاجی زاده تصریح كرد: یكی از ویژگی‌های این رزمایش قدرت طراحی و برنامه‌ریزی پرواز همزمان پهپادها در یك منطقه جغرافیایی بسیار كوچك است كه طلوع یك قدرت هوایی جدید را در ایران اسلامی رقم زده است.
وی با اشاره به اینكه نیروها و پرنده های شركت كننده در این رزمایش شامل یگان‌های پهپادی سپاه در استان های خوزستان، بوشهر ، فارس و هرمزگان می باشد، افزود: پهپاد های شركت كننده در نقاط متعدد به صورت همزمان به سمت منطقه تعیین شده در جزیره بنی فارو حركت كردند و اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار دادند و آنها را منهدم كردند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به شركت برخی پهپادهای مدل مشابه MQ1 آمریكایی در این رزمایش تاكید كرد: این اقدام سیلی محكمی به گوش استكبار است و به آنها یادآوری می كند پول های گزافی كه در منطقه هزینه می كنند، این نتایج را برای شما به بار می آورد.
سیام**1751**1601**