۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۰۸
کد خبر: 83243625
T T
۰ نفر
376 گلزار شهدای استان یزد گلباران شد

یزد - ایرنا - همزمان با بزرگداشت هفته شهدا ( 22 الی 28 اسفند) عصر پنجشنبه 376 گلزار شهدای انقلاب اسلامی استان یزد با حضور اقشار مختلف غبارروبی، عطرافشانی و گلباران شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم معنوی با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، مدیران اجرایی و اقشار مختلف مردم در شهرستان های یزد، اشكذر، میبد، اردكان، تفت، ابركوه، خاتم، بهاباد، بافق و مهریز برگزار شد.
همچنین مردم و مسئولان در كنار خانواده‌های شهدا با حضور در گلزار خلدبرین (آرامستان) شهر یزد به مقام شامخ شهیدان ادای احترام كردند.
به مناسبت بزرگداشت هفته شهدا و سالروز تشكیل بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از 200 برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و رفاهی در استان برگزار می‌شود.
استان یزد بر اساس آمار سال 1395 با یك‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی كرد.
همچنین مدیركل ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد به دیدار خانواده های شهدای ورزشكار مركز استان رفتند.
این دیدار معنوی به مناسبت بزرگداشت هفته شهدا (22 الی 28 اسفند) همراه با تجلیل از خانواده های شهدا و زنده نگه یاد و خاطره شهیدان انجام شد.
به گفته مدیركل ورزش و جوانان یزد سربلندی و اقتدار نظام به رغم دشمنی های استكبار جهانی مدیون شهیدان و صبر و مقاومت خانواده های معزز آنهاست.
مسعود شریعتی افزود: مردم و مسئولان باید در عمل به خاطر نقشی كه شهدا و خانواده های ایثارگران دارند همواره قدردان آنها باشند.
وی اظهار داشت: شكیبایی خانواده شهدا برای مردم الگویی بی نظیر است كه در برابر تمام توطئه های دشمنان علیه این كشور ایستادگی كرده اند.
همچنین رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان یزد گفت: جوانان تشنه حقیقت هستند و از بزرگترین وقایع تاریخ معاصر حماسه جوانان غیور ایران در هشت سال دفاع مقدس است.
حجت الاسلام احمد نقیبی افزود: امنیت ایران به خاطر نظام و ولایتمداری مردم است و ایثار شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز ضامن عزت كشور است.
وی خاطر نشان كرد: تكریم خانواده معزز شهدا و ایثارگران كوچكترین كار در برابر ایثار شهیدان و وظیفه مردم و مسئولان در قدردانی این عزیزان است.
استان یزد یك هزار ورزشكار شهید تقدیم انقلاب اسلامی كرد.
7536/ 2047/