۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۴۹
کد خبر: 83243731
T T
۰ نفر
وزارت علوم برای موفقیت تكواندو برنامه خوبی دارد

شاهرود- ایرنا- سرمربی تیم ملی پومسه گفت: انجمن تكواندو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای موفقیت دانشجویان تكواندوكار در المپیك برنامه ریزی و زیرساخت ها را آماده كرده است.

حسینعلی نظری عصر پنجشنبه در حاشیه آیین پایانی نخستین رقابت های قهرمانی تكواندو دانشجویان كشور در رشته پومسه در دانشگاه صنعتی شاهرود در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: فعالیت در بخش پومسه از حدود 12 سال پیش در فدراسیون دانشجویان آغاز شده اما مسابقات آن همیشه در كنار بخش مبارزه برگزار می شد.
وی با بیان اینكه برای نخستین بار رقابت های پومسه دانشجویان كشور به طور مستقل در هفته جاری در 2 بخش دختران و پسران برگزار شد، تصریح كرد: در بخش مبارزه از سال ها پیش عنوان های خوبی در المپیاد دانشجویان جهان به دست آورده ایم و در بخش پومسه نیز از سال 2009 كار آغاز شده و توانستیم در مسابقات دانشجویی صربستان به جایگاه سوم جهان دست یابیم.
سرمربی تیم ملی پومسه با تاكید بر این كه در این رشته از كمیت به كیفیت دست یافته ایم، ابراز داشت: در رویداد كنونی قهرمانان جهان، قهرمانان كشوری و بازیكنان لیگ تكواندو نیز حضور دارند و این موضوع سطح رقابت ها را بالا برده است.
نظری هم چنین شرایط میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود را بسیار خوب ارزیابی كرد و گفت: برخلاف اینكه در بیشتر استان ها سالن های زیبایی مشاهده نشده و مدیران همكاری و همدلی لازم را ندارند، در این دانشگاه همه چیز استاندارد بوده و مدیران تربیت بدنی از ابتدای كار با مهمانان همراه بودند.
وی ادامه داد: این امر نشان می دهد ورزش در كشور ما در حال مدیریت بوده و اثرگذار است و می توانیم از دیپلماسی ورزشی در همه جا استفاده كنیم.
سرمربی تیم ملی پومسه به برگزاری چند رویداد مهم در سال 2019 نیز اشاره كرد و افزود: تیم ملی دانشجویان مرداد آینده به مسابقات جهانی ایتالیا اعزام می شود و امید است دانشجویان ایرانی بتوانند سكوهای زیادی را از آن خود كنند.
وی با بیان اینكه امتیازبندی ورزشكاران در رشته پومسه نیز در دستور كار است، اضافه كرد: از آنجایی كه ایران توانست در مسابقات المپیك آسیایی نشان نقره را به دست آورد این احتمال وجود دارد كه امتیاز این مسابقه برای حضور در بازی های جهانی نیز موثر واقع شود.
به گزارش ایرنا، نخستین رقابت های قهرمانی تكواندو دانشجویان كشور در رشته پومسه، 20 تا 23 اسفند در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد. در بخش دختران تیم دانشگاه خوارزمی و در بخش پسران نیز دانشگاه اصفهان موفق به دریافت عنوان های نخست شدند.
7359/7408