۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴
کد خبر: 83244753
T T
۰ نفر
توسعه شهرك هاي صنعتي مناطق مرزي در اولويت است

اروميه - ايرنا - مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي گفت: توسعه شهرك هاي صنعتي در مناطق مرزي از اهداف و برنامه هاي اين سازمان در سطح كشور به شمار مي رود.

به گزارش ايرنا محسن صالحي نيا روز شنبه در جلسه مشترك با سرمايه گذاران شهرستان خوي در محل فرمانداري اين شهرستان، افزود: هم مرزي با كشورهاي همسايه فرصت توسعه را فراهم كرده است و بايد با توسعه زيرساخت‌هاي مورد نياز از اين فرصت استفاده شود.
وي با اشاره به اينكه ظرفيت شهرك هاي صنعتي در مناطق مرزي به خصوص در آذربايجان غربي بسيار قابل توجه است، اضافه كرد: در بخش واگذاري زمين شهرك هاي صنعتي مناطق مرزي به سرمايه گذاران منطقه نيز تسهيلات ويژه اي در نظر گرفته شده كه در حين واگذاري اعمال مي شود.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعيين محل ناحيه صنعتي سرمايه گذاري خارجي خوي ادامه داد: مطالعات لازم براي واگذاري زمين و اعطاي مجوز براي راه اندازي اين شهرك بايد در اسرع وقت انجام شود.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي نيز با اشاره به اينكه 2 شهرك و ناحيه صنعتي در شهرستان خوي فعال است، گفت: مساحت شهرك صنعتي خوي 220 هكتار و ناحيه صنعتي ايواواغلي 50 هكتار است.
«علي عبدلي» با اشاره به اينكه 2 سرمايه گذار داخلي و خارجي براي سرمايه گذاري در اين شهرستان آماده هستند، ادامه داد: يكي از سرمايه گذاران داخلي بوده و در بخش توليد سيلينيوم و سيليكون از سيليس فعاليت مي كند و ديگري نيز با مشاركت سرمايه گذار تركيه اي خواهان راه اندازي بزرگترين نساجي خاورميانه در شهرك صنعتي خوي است.
وي ادامه داد: شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي و به خصوص در خوي براي سرمياه گذاري متقاضيان زيادي دارد و اين امر زمينه توسعه اقتصادي و صنعتي در اين منطقه را فراهم خواهد كرد.
وي با اشاره به راه اندازي خوشه صنعتي مبل در خوي نيز اعلام كرد: خوي يكي از قطب هاي توليد مبلمان در كشور است و سال آينده خوشه صنعتي اين بخش راه اندازي مي شود.
سيد محمد عابدي، فرماندار خوي هم با اشاره به اينكه توسعه شهرك ها و نواحي صنعتي در اين شهرستان زمينه حضور سرمايه گذاران را فراهم مي كند، گفت: اين امر مي تواند زمينه توسعه روزافزون شهرستان را فراهم كند.
نماينده مردم خوي در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه گفت: راه اندازي ناحيه سرمايه گذاري خارجي خوي در اولويت مسوولان باشد تا چرخه اقتصاد اين شهرستان رونق يابد.
سيدتقي كبيري اضافه كرد: محل مناسب براي راه اندازي ناحيه خارجي خوي بايد در اسرع وقت تعيين شود و بخش خصوصي نيز علاقه مند همكاري در راه اندازي اين شهرك است.
وي ادامه داد: توجه به بخش خصوصي زمينه توسعه اقتصاد و صنعت را فراهم مي كند و تا زماني كه توسعه زيرساخت ها به بخش خصوصي واگذار نشود، انتظار استقرار و پايداري واحدهاي توليدي را نبايد داشته باشيم.
به گزارش ايرنا خوي در 134 كيلومتري شمال اروميه، مركز آذربايجان غربي واقع شده و بخش قطور اين شهرستان نيز در امتداد مرزهاي ايران با تركيه واقع است.
اكنون 115 واحد توليدي با اشتغالزايي براي بيش از 2 هزار نفر در شهرك ها و نواحي صنعتي خوي فعال است.
3072/9918