۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹
کد خبر: 83244942
T T
۰ نفر

6 هزار نفتكش توسط ناوگروه های نداجا اسكورت شدند

۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹
کد خبر: 83244942
6 هزار نفتكش توسط ناوگروه های نداجا اسكورت شدند

بندرعباس - ایرنا - فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نداجا گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال 88 تا به امروز موفق به اسكورت 6 هزار نفتكش شده است.

به گزارش ایرنا، دریادار دوم افشین تاشك روز شنبه درآیین استقبال از ناوگروه شصتم نداجا اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال 88 تا به امروز 60 ناوگروه برای حفاظت و حراست از منافع نظام اسلامی به آب های دور دست اعزام كرده است.
وی ادامه داد: این اقدام در راستای فرمایش ها و دستورهای مقام معظم رهبری مبنی بر راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش، گسترش حوزه ماموریت و مبارزه با پدیده شوم دزدی دریایی انجام شده است.
وی اضافه كرد: ناوگروه شصتم اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا متشكل از ناوشكن بایندر، ناو لجستكی لاوان و ناو لجستیكی بوشهر كه بعد از گذشت 52 روز و طی مسافت پنج هزارو 600مایل دریایی و حضور در بنادر كلمبو كشور سریلانكا و مسقط كشور عمان به كشور بازگشت.
ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز با استقبال همتی استاندار استان هرمزگان و جمعی از فرماندهان در منطقه یكم امامت نداجا در بندرعباس پهلو گرفت.
درجریان این مراسم همچنین ناوگروه شصت ویكم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بدرقه فرماندهان این نیرو بندرعباس را به مقصد آیهای دور دست ترك كرد.
این ناوگروه متشكل از ناوشكن سبلان و ناو لجستیكی بندرعباس است كه ماموریت خود را از امروز آغاز كرد.
3219 /6048