۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۱
کد خبر: 83245017
T T
۰ نفر

93 عمل جراحی شكاف كام و لب در زاهدان انجام شد

۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۱
کد خبر: 83245017
93 عمل جراحی شكاف كام و لب در زاهدان انجام شد

زاهدان- ایرنا- رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان گفت:93 بیمار دچار عارضه شكاف كام و لب امسال در این بیمارستان عمل جراحی شدند.

دكتر محمد كاظم مومنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از سال 95 كه امكان درمان متمركز بیماران دچار عارضه شكاف كام و لب در این بیمارستان فراهم شد تا كنون 201 بیمار پذیرش شدند.
وی با بیان اینكه بیماران با توجه به میزان و شدت عارضه به انواع مختلفی از جراحی مانند كاشت استخوان فك، جراحی فك، جراحی پلاستیك، جراحی كام و ارتودنسی نیاز دارند، ادامه داد: هر بیمار از یك تا 6 عمل جراحی برای درمان كامل نیاز دارد كه خوشبختانه اعمال جراحی مورد نیاز برای 81 بیمار به طور كامل انجام شده است.
رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان گفت: 39 بیمار به دلیل محدودیت هایی مانند سن كم، وزن كم و نداشتن شرایط عمل و یا پذیرش جدید در نوبت عمل قرار دارند.
وی با اشاره به اینكه كلینیك شكاف كام و لب بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان سومین مركز متمركز درمان این عارضه در كشور است افزود: بسیاری از بیماران، پس از عمل تا سالها نیاز به پیگیری درمان و گفتار درمانی دارند كه تمام مراحل در این كلینیك انجام می شود.
مومنی تاكید كرد: با راه اندازی این كلینیك، بیمارانی كه برای درمان مجبور به حضور در تهران و صرف هزینه های گزاف بودند در زاهدان خوشبختانه امكان انجام تمام رده های درمان برایشان بوجود آمد.
وی بیان كرد: بیمارانی كه دارای دفترچه بیمه هستند طبق تعرفه دولتی و با پرداخت هزینه ای ناچیز در حد 300 هزار تومان درمان می شوند در حالیكه هزینه این درمان در بخش خصوصی بدون در نظر گرفتن هزینه های سفر حدود 6 میلیون تومان است.
7316**3213