۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۰
کد خبر: 83245104
T T
۰ نفر
هواشناسی هرمزگان درباره طغیان رودخانه های فصلی هشدار داد

كیش- ایرنا- كارشناس پیش بینی اداره كل هواشناسی هرمزگان نسبت به طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها در روزهای یكشنبه و دوشنبه هفته جاری هشدار داد.

'مرضیه سی سی پور ' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بندرعباس افزود: با تقویت سامانه بارشی شدید جنوبی از فردا یكشنبه و تداوم آن تا روز دوشنبه در استان هرمزگان احتمال جاری شدن روان آب ها و طغیان رودخانه ها وجود دارد.
وی بیان داشت: این سامانه سبب آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها در مناطق مستعد از جمله مناطق شرقی استان هرمزگان خواهد شد.
كارشناس پیش بینی اداره كل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: امروز شنبه نیز شاهد وزش بادهای جنوب شرقی در مناطق دریایی هرمزگان خواهیم بود كه سبب مواج شدن دریا می شود.
كارشناس پیش بینی اداره كل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: طی امروز (شنبه) شرایط تردد شناوهای مسافربری به جزیره های خلیج فارس مساعد است اما توصیه می شود با توجه به مواج بودن دریا شناورهای سبك و صیادی در ترددهای دریایی احتیاط كنند.
سی سی پور گفت: شرایط دریا نیز از روز یكشنبه با وزش بادهای به نسبت شدید جنوب شرقی مواج خواهد شد كه تا نیمه هفته جاری ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: از لحاظ دمایی نیز با توجه به افزایش رطوبت نسبی هوا شاهد افزایش دمای كمینه در بیشتر نقاط هرمزگان خواهیم بود.
7195/6048