۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۱۴
کد خبر: 83245457
T T
۰ نفر
هفت بهمن سنگين و نيمه سنگين در گردنه ژالانه سقوط كرد

سنندج - ايرنا - مسئول روابط عمومي راهداري و حمل و نقل جاده اي سروآباد از سقوط هفت بهمن سنگين و نيمه سنگين در گردنه ژالانه مسير ارتباطي سروآباد - اورامان خبر داد.

محمد شبرندي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بارش برف در 48 ساعت گذشته باعث كندي تردد در گردنه ژالانه محور سروآباد - اورامان شده است.
وي افزود: امروز هفت بهمن سنگين و نيمه سنگين در گردنه ژالانه سقوط كرد كه خسارت جاني در پي نداشت اما باعث ايجاد خسارت به يك خودروي سواري پرايد شد.
مسئول روابط عمومي راهداري سروآباد اضافه كرد: بيش از 200 خودروي گرفتار در برف توسط نيروهاي راهداري مستقر درگردنه ژالانه رهاسازي شد.
وي اضافه كرد: برف روبي در گردنه ژالانه با هشت دستگاه ماشين برف روب و 16 راهدار به صورت شبانه روزي در حال انجام بوده و مسير هم اكنون بازگشايي شده است.
شبرندي گفت: از روز گذشته تاكنون ارتفاع بارش برف به بيش از 30 سانتي متر رسيده و هم اكنون ارتفاع برف در اين گردنه به بيش از سه متر مي رسد كه اين ميزان انباش برف احتمال سقوط بهمن را افزايش داده است.
وي تاكيد كرد: رانندگان و مسافران از سفرهاي غيرضروري در اين گردنه خودداري كنند و در صورت تردد حتما زنجير چرخ و وسايل گرمايشي به همراه داشته باشند.
گردنه ژالانه در منطقه هورامان سروآباد در استان كردستان محور ارتباطي شهرستان هاي سروآباد و مريوان به شهرستان پاوه و شهرهاي نودشه و نوسود در استان كرمانشاه و همچنين محور ارتباطي شهر هورامان تخت و 10 روستاي تابعه آن با 12 هزار نفر جميت است.
كردستان داراي 725 راهدار شامل 475 راهدار رسمي و 250 راهدار بخش خصوصي است كه حدود 600 تن از اين راهداران شامل 350 نفر با استفاده از 300 دستگاه ماشين آلات برف روب در جاده هاي بين شهري و 250 نفر نيز با 200 دستگاه ماشين آلات در جاده هاي فرعي و روستايي استان مستقر مي شوند.
راهداران كردستان در طرح زمستاني بيش از هشت هزار و 500 كيلومتر از راه هاي استان را تحت پوشش قرار مي دهند كه شامل يك هزار و 900 كيلومتر در مسيرهاي بين شهري و 6 هزار و 600 كيلومتر در راه روستايي است.
كردستان در يك منطقه سرد و كوهستاني واقع شده و هر سال بارش باران در اين استان از اوايل پاييز شروع مي شود.
همچنين جاده هاي بين شهري اين استان داراي 38 گردنه برفگير و جاده هاي روستايي نيز داراي 66 گردنه برفگير است.
7354 / 3034