۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۵:۲۵
کد خبر: 83245810
T T
۰ نفر
تصمیم آمریكا تاثیری در حق حاكمیت سوریه بر جولان ندارد

تهران - ایرنا - نائب رئیس مجلس سوریه گفت: تصمیم و خواست آمریكا تاثیری بر حق حاكمیت دولت و ملت سوریه بر بلندی های اشغالی جولان ندارد.

'نجدت اسماعیل انزور' بامداد یكشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: جولان سرزمین اشغال شده است و قطعنامه های بین المللی آن را اشغال شده می دانند و آمریكا همه دنیا نیست بلكه كشوری در دنیاست، حتی اگر ابرقدرت باشد نمی تواند تاثیری بر حق حاكمیت دولت و ملت سوریه بر جولان داشته باشد.
وی تصریح كرد: آمریكا تلاش می كند شیوه های جنگ علیه منطقه و سوریه به عنوان قلب مقاومت در منطقه را تغییر دهد و با محاصره و تحریم اقتصادی، ائتلاف كشورهای مبارزه كننده با تروریسم را درهم بشكند و كشورهای منطقه را ناامن كند تا رژیم صهیونیستی قدرتمند و بدون رقیب باقی بماند.
انزور اظهار داشت: تصمیم آمریكا در برسمیت شناختن حاكمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اقدام جدیدی نیست بلكه در راستای تلاش واشنگتن برای ایجاد بحران های ساختگی به منظور بازی با سرنوشت ملت های منطقه است.
نائب رئیس مجلس سوریه اضافه كرد: به رغم همه فشارها و اقدامات تشویقی صهیونیست ها، ساكنان جولان اشغالی هیچ هویتی غیر از هویت سوری را برای خود نمی پذیرند و این نمونه ای بارز از خواست همه سوری ها برای آزادسازی سرزمین های اشغالی و بویژه بلندی های جولان است.
انزور با بیان اینكه دولت آمریكا اعتباری در منطقه ندارد ، گفت: سیاست واشنگتن ایجاد كانون بحران و اختلاف در منطقه تحت شعار 'تفرقه بیانداز و ریاست كن' است زیرا دولت امریكا به جای تكیه بر قدرت منطق ، بر منطق قدرت تكیه می كند.
وی افزود: امریكا برای تحمیل اراده و خواست خود به ملت های منطقه تلاش می كند تا این كشورها را مطیع خود سازد ولی این سیاست دیگر غیرقابل پذیرش است.
رژیم صهیونیستی برای برسمیت شناختن حاكمیت خود بر جولان اشغالی سوریه از سوی آمریكا تلاش می كند و تحركاتی را در این زمینه آغاز كرده است.
'اسرائیل كاتص' وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی 22 اسفندماه گفت كه برسمیت شناختن جولان تحت حاكمیت اسرائیل از سوی آمریكا 'یك واكنش مناسب و لازم' است كه امیدوارم در سفر آینده بنیامین نتانیاهو اتفاق افتد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اواخر ماه مارس برای شركت در نشست سالیانه گروه آیپك (AIPAC) به آمریكا سفر خواهد كرد.
پیش تر «مایك كوزك» رئیس دفتر دموكراسی، حقوق بشر و كارگری آمریكا در تشریح گزارش سالانه خود از واژه اشغالی برای بلندی های جولان استفاده نكرد.
بلندی های جولان در جنوب غرب سوریه و در نزدیكی مرز فلسطین، در سال 1967 به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد، اما دولت آمریكا تاكنون از هرگونه موضع گیری درباره وضعیت حاكمیت این منطقه خودداری كرده است.
سوریه بارها بر آزادی تمام مناطق اشغالی خود با هر روش ممكن از دست تروریست ها و رژیم صهیونیستی تاكید كرده است.
شبك**6116**1392