۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸
کد خبر: 83246519
T T
۰ نفر
دبير چهاردهمين جشنواره تئاتر خياباني مريوان معرفي شد

تهران- ايرنا- با حكم مدير كل هنرهاي نمايشي، سيدفاتح بادپروا به عنوان دبير چهاردهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر خياباني مريوان منصوب شد.

به گزارش روز يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا از ايرنا از اداره كل هنرهاي نمايشي، شهرام كرمي در حكمي سيدفاتح بادپروا را به عنوان دبير چهاردهمين دوره جشنواره بين‌المللي تئاتر خياباني مريوان معرفي كرد.
در بخشي از اين حكم آمده است: «از ميان گونه‌هاي متنوع هنر تئاتر، شايد بتوان تئاتر خياباني و بيروني را عمومي‌ترين شكل اجراي نمايش و سهل‌ترين راه ارتباط با مخاطب برشمرد.
گونه‌اي كه در وراي اين دسترسي آسان و ظاهر بي‌تكلف حائز ساحت خطير و پراهميتي است كه گام نهادن در اين وادي را مستلزم تسلط به دانش، بينش و خلاقيتي ويژه مي‌كند.
جشنواره تئاتر خياباني به دوران بلوغ و ثمربخشي خود بر دامان مهربان و پربركت كردستان و مريوان هنرپرور مي‌رسد و شايسته است اين سرمايه سترگ به ياري تمام هنرمندان شريف تئاتر و مسولان هنردوست كردستان و به همت و همراهي شهروندان شرافتمند و مهرپيشه مريوان به نيكوترين شمايل به جهان هنر نمايانده شود.
نظر به تجربه، تخصص، تعهد و دغدغه شما و به پيشنهاد مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان به عنوان دبير چهاردهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر خياباني مريوان منصوب مي‌شويد.»
بادپروا كارگردان، پژوهشگر و بازيگر تئاتر اهل مريوان، از بنيان‌گذاران جشنواره تئاتر خياباني مريوان به شمار مي‌رود. دبير دوازدهمين دوره اين جشنواره، دبير اجرايي دوره‌هاي قبل جشنواره بين‌المللي تئاتر خياباني مريوان و نايب رئيس انجمن هنرهاي نمايشي كردستان بخشي از مسئوليت‌هاي او بوده است. اين هنرمند از كردستان در سي و هفتمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر نيز با نمايش «دختر سطلي» حضور داشت.
چهاردهمين دوره جشنواره بين‌‌المللي تئاتر خياباني مريوان در شهريور 98 در بخش‌هاي مختلف برگزار مي‌شود.
فراهنگ ** 7561 **9157