۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۳۱
کد خبر: 83247440
T T
۰ نفر
فرهنگ ايثار و شهادت باعث حفظ كشور از گزند توطئه هاي دشمنان شده است

سنندج - ايرنا - فرمانده قرارگاه عملياتي لشكر 28 پياده كردستان گفت: در سايه فرهنگ ايثار و شهادت بود كه كشور را از گزند توطئه هاي دشمنان حفظ كرديم و امروز مديون شهدا هستيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، امير سعيد اثني‌ عشري روز دوشنبه در اجلاسيه شهداي ارتش در استان كردستان اظهار داشت: در راستاي اعتقادات خود انقلاب كرديم و با پشتوانه همين اعتقادات در دفاع مقدس مقابل دنيا ايستاده و دستاوردهاي ارزشمندي را بدست آورده ايم.
وي با اشاره به اينكه بر همين اساس رهبري امروز بر فرهنگ ايثار شهادت تاكيد ويژه دارند، افزود: بزرگان دين و شهدا از جان خود گذشتند اما از آرمان هايشان كه همان احيا دين جدشان بود نتوانستند بگذرند.
فرمانده قرارگاه عملياتي لشكر 28 پياده كردستان يادآور شد: يادواره هاي شهدا اهداف بسيار مهمي را دنبال مي كند كه يكي از اين اهداف يادآوري به خانواده اين بزرگواران است كه آنان را فراموش نمي كنيم.
وي يكي ديگر از اهداف اين اجلاسيه ها را زنده نگه داشتن آرمان شهدا اعلام كرد و گفت: اين اجلاسيه ها همچنين فرصتي براي مسئولان است تا با حضور خود ديني را كه نسبت به خانواده شهدا، كشور و رهبري دارند ادا كنند.
امير اثني‌ عشري اظهار داشت: در اين اجلاسيه ها بايد جوانان را از هشت سال جنگ تحميلي و جان فشاني هاي شهدا و رزمندگان براي دفاع از اين آب و خاك آگاه كنيم.
رئيس عقيدتي سياسي لشكر 28 پياده كردستان هم در اين نشست گفت: شهدا به ما عزت دادند و در سال هاي سخت كه انقلاب و مرز و بوم به حامي و فداكار نياز داشت، پيشقدم بودند.
حجت الاسلام خليل عبدالهي اظهار داشت: شهداي قهرمان از عزيزان خود دل كندند و در مقابل دشمن ايستادند و نگذاشتند اين مرز و بوم به دست دشمنان بيفتد.
وي با اشاره به اينكه امروز خط مقدم ما سوريه و خليج فارس ما باب المندب است، يادآور شد: دشمن بايد بداند نيروهاي مسلح نمي گذارند منافع ملي ما در آبهاي آزاد به خطر بيفتد.
ارتش جمهوري اسلامي ايران سه هزار و 354 شهيد در كردستان داشته است.
در مجموع 30 هزار نفر در خاك استان كردستان به شهادت رسيده اند كه از اين تعداد، پنج هزار و 467 شهيد بومي استان بوده اند.
در پايان اين اجلاسيه از خانواده شهداي ارتش در استان كردستان تجليل شد.
6108 / 3034