۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹
کد خبر: 83247485
T T
۰ نفر
اورژانس مازندران با يك سوم استاندارد نيرو كار مي كند

ساري – ايرنا – رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان مازندران با اشاره به اينكه استاندارد نيرو در هر پايگاه اورژانس 11 نفر است ، گفت كه اين در حاليست پايگاههاي اورژانس مازندران با يك سوم اين تعداد در حال ارائه خدمات است .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، يحيي صالح طبري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : حدود 380 نيروي اورژانس در 90 پايگاه شهري، جاده اي و روستايي مازندران فعاليت مي كنند در حالي كه بر اساس تعريف استاندارد نيرو اين تعداد بايد بيشتر از يكهزار نفر باشد .
وي ادامه داد : كمبود نيرو در پايگاههاي اورژانس مازندران باعث شده تا نيروهاي موجود با حداكثر توان و حتي فراتر از آن كار كنند .
رئيس اورژانس مازندران گفت : مجوز جذب حدود 50 نيروي شركتي در اورژانس استان گرفته شد كه با جذب اين نيروها بخشي از كمبودها در اين زمينه جبران خواهد شد .
وي همچنين از كمبود تجهيزات از جمله نداشتن موتورآمبولانس به عنوان ديگر مشكل ياد كرد و توضيح داد : با توجه به حجم بالاي ترافيك و قفل شدن مسيرها بويژه شهرهاي ساحلي ، موتورآمبولانس گزينه مطلوب براي ارائه خدمات سريع به مصدومان است .
صالح طبري افزود : در حال حاضر 2 دستگاه موتور واحد نظارتي اوژانس مازندران با تغيير وضعيت به عنوان موتور آمبولانس در شهرهاي بابلسر و محمودآباد فعاليت مي كنند ، در حالي كه استان به 20 دستگاه موتورآمبولانس ديگر نياز دارد تا بتواند خدمات كافي را ارائه بكند .
وي ادامه داد : هر چند با وجود كمبودهاي موجود ، اورژانس مازندران سعي كرده تا براي كيفي سازي خدمات امكانات و تجهيزات را به روز و نونوار كند كه از آن جمله اضافه شدن 50 دستگاه آمبولانس به اين سيستم بود .
صالح طبري همچنين از مجهز شدن تمامي آمبولانس هاي اورژانس مازندران به سيستم گرفتن نوار قلب از بيماران قلبي و ارسال به پزشكان متخصص خبرداد و گفت : همچنين آمبولانس ها به سيستم هايي مجهز شدند كه به صورت يك تخت آي سي يو به بيماران مي توانند خدمات بدهند .
اورژانس مازندران بيش از 80 پايگاه دارد كه روزانه سه هزار تماس تلفني ورودي و خروجي به مركز ارتباطات اين نهاد گرفته مي شود .
2096/1654