۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۱۶
کد خبر: 83247511
T T
۰ نفر

روسیه جنگنده سوخو-35 به مصر می دهد

۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۱۶
کد خبر: 83247511
روسیه جنگنده سوخو-35 به مصر می دهد

مسكو - ایرنا - روسیه با مصر قراردادی برای فروش دهها فروند جنگنده چندمنظوره سوخو-35 امضا كرده است و در نظر دارد تا سال 2020 تحویل این جنگنده را به قاهره آغاز كند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه كامرسانت، در این قرارداد فروش بیش از 20 فروند جنگنده سوخو-35 و مهمات ویژه آن (موشك و بمب) به ارزش حدود دو میلیارد دلار پیش بینی شده است.
به گفته یك مقام دفاعی روسیه كه نامی از او در خبر برده نشد است، امضا این قرارداد امكان می دهد تا كارخانه هواپیماسازی سوخو در منطقه كامسامولسك- نا-آمور تا چند سال سفارش ساخت هواپیما داشته باشد.
وی افزود: امكانات تولیدی این كارخانه شرایط برای تحویل بیش از 20 هواپیمای نظامی دیگر به نیروی هوافضای روسیه را در سال جاری دارد.
مصر از خریداران سنتی سلاح های آمریكایی است اما با بروز تنش در روابط قاهره و واشنگتن، مصری ها همكاری های محدودی در عرصه فنی-نظامی با روسیه آغاز كرده اند.
گفتنی است، جنگنده چندمنظوره «سوخو-35» جت مافوق صوت ساخت كارخانه هواپیماسازی سوخو است كه سال 2007 ساخته شد و تاكنون دهها پرواز آزمایشی انجام داده است.
این جنگنده نسل 4++ محسوب می شود كه از قابلیت های ویژه ای از جمله قدرت مانور بالا و سامانه هدایت الكترونیكی پیشرفته برخوردار است.
این جنگنده ها كه می توانند هشت هدف را همزمان شناسایی، تعقیب و با موشك های پیشرفته نابود كنند، همچنین با سامانه پارازیت افكنی، توان بالایی برای پنهان شدن از دید رادارهای دشمن دارند.
روسیه تا امروز فقط به چین و اندونزی جنگنده های سوخو - 35 فروخته بود.
اروپام*391*1346*