۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۵۰
کد خبر: 83247779
T T
۰ نفر
جیش الظلم برای امتیازگیری دست به اقدامات روانی می زند

تهران- ایرنا- رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این كه جیش الظلم برای امتیازگیری دست به اقدامات روانی می زند، گفت: نباید اجازه دهیم تروریست ها سربازان ایرانی را گروگان بگیرند و باجگیری كنند.

«حشمت الله فلاحت پیشه» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا درمورد فیلم منتشر شده از مرزبانان ربوده شده ایرانی توسط گروهك تروریستی جیش الظلم، اظهارداشت: در فیلمی كه این گروهك منتشر كرد، تلفنی را پس از پنج ماه در اختیار مرزبانان ربوده شده قرار می دهد تا با خانواده های خود تماس بگیرند و در این تماس نیز در خواست كنند كه ایران پیگیر آزادی آنان شود.
وی این اقدام را كار روانی گروهك تروریستی برای گرفتن امتیاز از جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: معتقدم كه برای آزادی مرزبانان كوتاهی انجام نشده است.
رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح كرد: تبدیل شدن موضوع ربودن سربازان توسط گروهك های تروریستی و سپس باجگیری آنان به یك رسم، پذیرفته نیست؛ باید با قدرت در مقابل این موضوع ایستاد.
فلاحت پیشه توضیح داد: این گروهك تروریستی كه فجیح ترین جنایت های را انجام می دهد امروز می خواهد نشان دهد كه جمهوری اسلامی ایران برای آزادی گروگان ها تلاش نمی كند.

**پاكستان صداقت نشان نداده است
وی با یادآوری این كه تروریست ها در خاك پاكستان حضور دارند، خاطرنشان كرد: پاكستانی ها چندین بار اعلام كرده كه علیه این گروهك تروریستی اقدام می كنند و جیش الظلم را در لیست گروه های تروریستی قرار داده اند.
رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاكید بر این كه پاكستانی ها هنوز صداقت خود را نشان نداده اند، گفت: تنها زمانی صداقت و جدیت آنان را باور می كنیم كه گروگان ها به آغوش خانواده های خود باز گردند؛ پاكستانی ها در این رابطه تنها حرف زدند و عملی نداشتند.
فلاحت پیشه با بیان این كه «در این زمینه نباید بیش از این تعلل كرد»، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید سازوكار منطقه ای مقابله با تروریست در غرب آسیا را دنبال كند؛ ایران ملاحظه بیش از حدی با پاكستان دارد.

**ارتباط تروریست ها با سازمان اطلاعات پاكستان
وی تصریح كرد: اكنون هیچ عزمی برای مقابله با تروریست در پاكستان وجود ندارد و ارتباط بین تروریست ها و سازمان اطلاعات محرمانه ارتش این كشور غیر قابل انكار است.
رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اگر همسایه به وظیفه خود در مقابله با تروریست هایی كه علیه ما فعالیت دارند، عمل نكند، ایران بر اساس منشور ملل متحد این حق را دارد كه وارد عمل شود؛ این موضوع بارها به پاكستان اعلام شده است.

**پاكستان به وظیفه تامین امنیت مرز عمل نمی كند
فلاحت پیشه تصریح كرد: در مرز مشترك، پاكستانی ها به وظیفه برقراری امنیت مرزی، عمل نمی كنند به شكلی كه در مقابل هر 10 پاسگاه ایرانی یك پاسگاه پاكستانی در مرز مشترك وجود دارد.
وی توضیح داد: در حالی كه پاكستانی ها 150 هزار نیرو در مرز افغانستان مستقر كرده اند در مرز با ایران چهار تا پنج هزار نیرو منطقه ای دارند كه ارتباط این نیروها نیز با گروه های تروریستی عادی است.
رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: باید به این نكته نیز توجه كرد كه تحریك سیاسی پاكستان همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، تعدادی از مرزبانان و بسیجیان بومی در نقطه صفر مرزی میرجاوه در جنوب شرق كشور 24 مهر 97 توسط گروهك تروریستی جیش الظلم ربوده و به داخل خاك پاكستان منتقل شدند.
پنج نفر از این مرزبانان 24 آبان با پیگیری های دولت پاكستان آزاد و به ایران تحویل داده شدند، اما به گفته سردار سرتیپ محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق كشور، اكنون 6 نفر دیگر در اختیار این گروه تروریستی قرار دارند.
شهریار حیدری مدیر كل امور مرزی وزارت كشور پیش از این با بیان این كه نیروی نفوذی عامل اصلی بروز این اتفاق بوده است، گفت: نیروهای نفوذی گروهك تروریستی جیش الظلم شناسایی شده اند با این حال تاكنون دستگیری خاصی در این زمینه انجام نشده است.
در گذشته نیز بارها تروریست ها پس از اقدامات تروریستی در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان، به مكان های امن در خاك پاكستان متواری می شدند.
١٨ بهمن 1392 پنج سرباز دیده بان كشورمان در مرز جكیگور سیستان و بلوچستان مفقود شدند كه مسئولیت آن را نیز گروهك تروریستی جیش الظلم بر عهده گرفت؛ پرونده ای كه در نهایت با آزادی چهار سرباز و شهادت یك نفر دیگر بسته شد. اردیبهشت ماه امسال نیز این گروهك در جریان درگیری با مرزبانان كشورمان در میرجاوه، 9 نفر را به شهادت رسانده، دو نفر را مجروح و یك تن دیگر را به گروگان گرفتند.
سیام*9612**1336