۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۱۸
کد خبر: 83250826
T T
۰ نفر
انصار الله: آمریكا، انگلیس و اسراییل در یمن هدف مشتركی دارند

تهران - ایرنا - «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن پنجشنبه شب تاكید كرد كه كشورش تنها از سوی ائتلاف عربی مورد تجاوز قرار نگرفته، بلكه جنگی كاملا همه جانبه و از سوی آمریكا، اسرائیل و انگلیس بر این كشور تحمیل شده است.

به گزارش ایرنا، القحوم این سخنان را در گفت و گو ویژه با شبكه المیادین لبنان بیان كرد و افزود :آمریكا نوك پیكان حمله تجاوز به یمن است.
وی با اعلام آمادگی ارتش یمن برای دفاع از این كشور، از عربستان و ائتلاف سعودی خواست كه به جنگ علیه یمن و به محاصره كشورش پایان دهند.
القحوم با اشاره به اینكه پیام وزارت دفاع به این معناست كه «ارتش یمن آماده دفاع از خاك و میهن اش است، اظهار كرد: در پنجمین سال حمله به یمن، همه مقاصد ائتلاف سعودی برملا شد.
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در خصوص مذاكرات صلح یمن كه 15 آذرماه در استكهلم سوئد برگزار شد، گفت:ما به اجرای آن تمایل داریم،اما دشمن از اجرای مفاد این پیمان سرباز می زند.
وی از تحركات جدید عربستان در استان مهره در شرق یمن پرده برداشت و افزود: سعودی ها در تلاش هستند كه هویت استان مهره را تغییر دهند.
لحوم همچنین اظهار كرد: مردم در جنوب یمن مخالف هرگونه اشغال كشورشان توسط سعودی ها هستند.
این عضو انصارالله همچنین از یمنی ها خواست كه اختلافاتشان را كنار بگذارند و برای بیرون راندن اشغالگران و مقابله با اهداف استعماری شان متحد شوند.
حمله ائتلاف عربی به سركردگی عربستان و امارات وارد چهارمین سال خود می شود.
این ائتلاف با برافراشتن علم حمایت از عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی یمن، ششم فروردین ماه سال 94 به این كشور حمله كرد كه در نتیجه آن هزاران تن كشته و ده ها هزار تن دیگر آواره و زخمی شده اند.
شبس**9363**1917