۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۱۱
کد خبر: 83251180
T T
۰ نفر
جوانان هلال احمر ايلام در مراكز پرتردد گردشگران مستقر شدند

ايلام- ايرنا - معاون امور جوانان جمعيت هلال احمر ايلام گفت: در راستاي خدمت رساني بهتر و مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزي طرح سحاب با مشاركت اعضا جوانان اين جمعيت آغاز شده است.

علي اصغر علي اكبري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، سحاب را مخفف سامانه حركت هاي امدادي و بشردوستانه عنوان كرد و اظهار داشت: اين طرح با هدف امدادرساني و ارايه خدمات فرهنگي و امدادي متنوع به مسافران و گردشگران در سطح استان به اجرا در آمده است.
وي ادامه داد: اعضاي جوانان هلال احمر استان جهت كمك رساني سريع و مناسب به گردشگران و مسافران نوروزي سازماندهي شده و در قالب تيم هاي 2 نفره به صورت پياده يا با دوچرخه در نقاط پرتردد و آسيب پذير به گشت زني و در صورت نياز به امدادرساني مي پردازند.
معاون هلال احمر ايلام افزود: ارائه هشدارهاي ايمني به مسافران درباره مناطق پرخطر و نقاط آسيب‌پذير و راهنمايي آنان به نقاط ايمن، پيشگيري از آلوده‌سازي و رهاسازي زباله‌هاي توليد شده در طبيعت، جنگل‌ها، تفرجگاه‌ها، ايمن سازي محل اجتماع و استقرار مسافران و مراجعان بومي در محدوده اماكن تفريحي و مناطق سياحتي، فرهنگي و مذهبي و خدمات مراقبتي در پارك‌هاي تفريحي غيرايمن از ديگر وظايف و برنامه‌هاي تيم هاي سحاب است.
علي اكبري تاكيد كرد: در نوزدهمين طرح ملي ايمني و سلامت مسافرين نوروزي 22 پست ثابت و سيار در سطح استان فعال كه هر روز به مدت 12 ساعت در خدمت مردم خواهند بود.

** بهره مندي 900 مسافر از خدمات پست هاي ايمني و سلامت مسافران نوروزي
به گفته وي، در اجراي طرح ملي ايمني و سلامت مسافران نوروزي جمعيت هلال احمر، بيش از 900 مسافر از خدمات هلال احمر استان بهره مند شده اند.
علي اكبري اظهار كرد: از مجموع اين مسافران 682 نفر به پست هاي ثابت و 232 نفر به پست هاي سيار اين جمعيت مراجعه كردند.
وي اضافه كرد: در اين مدت بيش از 500 مورد اقلام فرهنگي شامل نقشه راهنما، بروشور اطلاع رسان و ساير اقلام فرهنگي در بين مسافران توسط پست هاي ايمني و سلامت مسافرين نوروزي هلال احمر استان توزيع شد.
معاون امور جوانان جمعيت هلال احمر ايلام تصريح كرد: 182 نفر از مسافران استان نيز خدمات فضاي دوستدار كودك، 292 نفر خدمات كمپين بهرفت (بهبود رفتارهاي ترافيكي)، 175 نفر از ايستگاه هاي سلامت و 29 نفر نيز خدمات خيمه نماز هلال احمر استان ايلام را دريافت كردند.
علي اكبري ادامه داد: طرح ملي ايمني و سلامت مسافران نوروزي در استان ايلام از 28 اسفند ماه سال گذشته همزمان با سراسر كشور توسط هلال احمر استان آغاز و به منظور خدمات رساني مطلوب به مسافران استان ايلام، امكانات و تجهيزات لازم به كار گرفته شد.
7171/6119