۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۳۵
کد خبر: 83252249
T T
۰ نفر

رییس مجلس: سیل زدگان گلستان حمایت می شوند

۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۳۵
کد خبر: 83252249
رییس مجلس: سیل زدگان گلستان حمایت می شوند

گرگان - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی گفت كه با پرداخت كمك های بلاعوض و تسهیلات كم بهره آسیب دیدگان سیل اخیر استان گلستان مورد حمایت قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی لاریجانی عصر شنبه در پایان بازدید از مناطق سیل زده شهرستان مرزی آق قلا در شمال غرب گلستان اظهار داشت: مجلس با دولت مذاكره لازم را انجام خواهد داد تا این كمك ها در كوتاه ترین زمان به دست سیل زدگان گلستان برسد.
وی گفت: كسانی كه در سیل خسارت مالی دیده اند مضطرب نباشند چون با حمایت های پیش بینی شده زیان مالی آن ها تا حد زیادی جبران خواهد شد.
رییس قوه مقننه همچنین از سیل زدگان خواست به توصیه مسوولان محلی و نیروهای بسیج و سپاه برای تخلیه خانه های در معرض آسیب توجه كنند تا مقدمات لازم برای نوسازی و تعمیر این منازل فراهم شود.
لاریجانی در ادامه بر امدادرسانی منظم دستگاه ها و تامین امنیت در مناطق سیل زده گلستان تاكید كرد.
بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 كیلومتری شرق شهر گنبدكاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق كوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگان رود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل كرد و تاكنون دو نفر جان باخته اند.
6204/3091/2729
۰ نفر