۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۱۱
کد خبر: 83253799
T T
۰ نفر

معترضان عليه نشست آيپك در واشنگتن تظاهرات كردند

۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۱۱
کد خبر: 83253799
معترضان عليه نشست آيپك در واشنگتن تظاهرات كردند

تهران – ايرنا – دهها نفر حامي حقوق فلسطيني ها در اعتراض به نژاد پرستي و مخالفت با 'كميته روابط عمومي آمريكا و اسرائيل' موسوم به آيپك (AIPAC)، در محل برگزاري نشست سالانه اين گروه در واشنگتن تظاهراتي برگزار كردند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، پايگاه خبري 'ميدل ايست آي' نوشت كه همزمان با برگزاري نشست سالانه آيپك معترضان با در دست داشتن پرچم هاي فلسطين تظاهراتي را خارج از محوطه 'مركز كنوانسيون واشنگتن' (محل برگزاري نشست آيپك) برگزار كردند و گروه هاي حامي حقوق فلسطيني ها به شدت مواضع خود نسبت به جنگ در خاورميانه را ابراز كردند.
آيپك يكي از بزرگترين گروه هاي لابي واشنگتن- تل آويو در آمريكا است. اين گروه لابي با بيش از 100 هزار عضو هر ساله ميليون‌ها دلار خرج سرمايه‌گذاري براي نفوذ در سياست‌هاي دولتي و قانونگذاري آمريكا به نفع صهيونيست ها مي‌كند.
فعالان در اين تظاهرات اظهارات نژاد پرستانه عليه فلسطيني ها را محكوم كردند. دهها حامي حقوق فلسطيني ها از روبروي كاخ سفيد به سمت مركز كنوانسيون واشنگتن حركت كرده و در محوطه بيروني سالن برگزاري نشست آيپك به اقدامات اين گروه حامي صهيونيست ها اعتراض كردند.
بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز قرار بود فردا سه شنبه در اين نشست سخنراني داشته باشد اما در پي حملات موشكي به اهداف صهيونيست ها سفر خود به واشنگتن را نيمه تمام خواهد گذاشت.
اين نشست سه روزه كه ديروز آغاز شد، با موج انتقادات ضد صهيونيستي از جمله نمايندگان جديد در كنگره آمريكا مواجه شد.
نشريه پوليتيكو چندي پيش در گزارشي با اشاره به انتقاد ايلهان عمر نماينده زن آمريكايي به اين لابي صهيونيستي نوشت: 'آيپك' با نفوذترين لابي اسرائيل در واشنگتن است كه به طور بي وقفه پيام حمايت از اسرائيل را در كنگره آمريكا و شاخه اجرايي ترويج داده و در عين كمك مالي از نمايندگان حامي اسرائيل، نماينده هايي را كه تهديدي براي روابط آمريكا و اسرائيل ارزيابي مي كند، زمين مي زند.
خاورم**3234**1508