نماینده دموکرات حامی لابی آیپک هم خواستار تغییر در رهبری اسرائیل شد

تهران-ایرنا- مایک لوین، نماینده دموکرات کنگره آمریکا که پیش تر از سوی کمیته روابط عمومی اسرائیل اسرائیل (آیپک) تایید شده بود، ‌خواستار تغییرات در رهبری اسرائیل شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از تارنمای پولیتیکو، ‌مایک لوین، ‌دموکرات میانه رو نماینده ناحیه ای در شهرستان های سن دیگو و اورنج، ‌کالیفرنیا، خواستار تغییر در رهبری رژیم اسرائیل شد.

این گزارش افزود: لوین، ‌ در سال ۲۰۲۲میلادی با ۵۲.۶ درصد آرا برای سومین دوره انتخابات کنگره پیروز شد. وی یکی از معدود اعضای دموکرات کالیفرنیا است که موقعیت سیاسی آسیب پذیری دارد و در سال ۲۰۲۴ با مت گاندرسون جمهوری خواه رقابت خواهد کرد. گاندرسون پیش تر از لوین به دلیل عدم حمایت از اسرائیل انتقادات تندی کرده است. کمیته ملی جمهوری خواه کنگره، لوین را در مورد این موضوع مورد انتقاد قرار داده است.

نکته قابل توجه این که لوین توسط کمیته روابط عمومی اسرائیل اسرائیل(آیپک) که یک گروه بانفوذ طرفدار اسرائیلی است، تایید شده بود. این لابی حامی صهیونیست‌ها، کمپین هایی را در سراسر ایالات متحده برای برکناری مقامات منتخب که خواستار آتش بس دائمی در جنگ اسرائیل و حماس هستند، راه اندازی کرده است.

اظهارات این نماینده کنگره آمریکا در حالی مطرح می شود که تعداد قابل توجهی از دموکرات ها شروع به دور شدن از حمایت ثابت قبلی خود از اسرائیل کرده اند. مهم‌تر از همه، چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، است که پس از انتقاد از مدیریت بنیامین نتانیاهو، ‌نخست وزیر (رژیم) اسرائیل در جنگ غزه و درخواست برای برگزاری انتخابات جدید برای جایگزینی وی، با واکنش‌های زیادی مواجه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha