۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۳۸
کد خبر: 83255392
T T
۰ نفر

عشاير از نزديك شدن به حاشيه رودخانه دز خودداري كنند

۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۳۸
کد خبر: 83255392
عشاير از نزديك شدن به حاشيه رودخانه دز خودداري كنند

دزفول - ايرنا - رئيس امور عشاير شهرستان دزفول از عشاير منطقه خواست همكاري لازم را با ستاد بحران داشته باشند و از استقرار در حاشيه رودخانه دز خودداري كنند.

محسن پورفرخي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تذكرات لازم توسط نيروهاي امور عشاير، بسيج و نيروي انتظامي به عشاير حاشيه رودخانه دز و مناطق پرخطر براي دوري از رودخانه داده شده استد.
وي اظهار داشت: مناطق عباس آباد، زاويه ها و مسير رودخانه فصلي سياه منصور از جمله مناطق پرخطر عشايرنشين دزفول در هنگام بارندگي و زيادشدن دبي رودخانه هستند كه با توجه به تداوم بارندگي انتظار مي رود همكاري لازم را با ستاد بحران شهرستان داشته باشند.
رئيس امور عشاير دزفول افزود: برخي عشاير نسبت به هشدارها و تذكرات ستاد بحران مقاومت مي كنند در حالي كه مقاومت براي جابجايي ممكن است خسارت هاي زيادي به آنها وارد كند.
وي گفت: 2 نقطه امن در شمال دزفول براي اسكان عشاير در نظر گرفته شده و نسبت به تامين آب آشاميدني آنها با تانكر اقدام شده است.
پورفرخي با اشاره به ريزش كوه و خسارت در برخي مناطق عشايري افزود: تاكنون گزارش هايي از خسارت به جاده و تاسيسات آبرساني عشايري دزفول دريافت شده كه به علت گستردگي مناطق عشايري در حال بررسي و برآورد خسارت ها هستيم .
وي بيان كرد: 70 خانوار عشايري ساكن در مناطق پرخطر از آذرماه تاكنون به مناطق امن جابه جا شده اند.
بارندگي شديد و تندباد در دزفول منجر به آبگرفتگي گسترده در خيابانها و معابر عمومي و شكسته شدن درختان شده است.
بارندگي شديد همچنين به مزارع گندم و محصولات صيفي جات دزفول خسارت زده كه اين خسارتها توسط كارشناسان جهاد كشاورزي در حال برآورد است.
7278/3022