۷ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۰۳
کد خبر: 83256331
T T
۰ نفر
كردستان آماده اعزام نيروهاي جهادي و مبلغين به مناطق سيل‌زده است

سنندج - ايرنا - مديركل تبليغات اسلامي كردستان از آمادگي اين اداره‌كل براي اعزام نيروهاي جهادي و مبلغين به مناطق سيل‌زده كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت‌الاسلام مختار كرمي روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به دستور رئيس سازمان تبليغات اسلامي و براساس وظيفه انساني، اين اداره‌كل آمادگي لازم را براي كمك به مناطق سيل‌زده دارد.
وي با اشاره به اينكه كمك به همنوع وظيفه ديني و انساني همه است، افزود: باتوجه به اينكه اداره كل تبليغات استان از ظرفيت‌هاي مردمي از جمله هيئات مذهبي، مداحان، موسسات و خانه‌هاي قرآني و مبلغان برخوردار است، آمادگي لازم براي كمك به مردم مناطق سيل‌زده در استان وجود دارد.
مديركل تبليغات اسلامي كردستان اظهار داشت: همچنين با توجه به هشدار شركت آب منطقه‌اي در خصوص خطر سيلاب در پاياب سدهاي استان در صورتيكه نيازي به كمك نيروهاي جهادي در استان باشد اين اداره كل در حد توان آماده هرنوع كمك و خدمت‌رساني است.
به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام والمسلمين قمي رئيس سازمان تبليغات اسلامي كشور در پيامي از تمامي مديران و روساي تبليغات اسلامي و مجامع وابسته در سطح كشور خواستار كمك به سيل‌زدگان كشور شده و در بخشي از پيام خود ذكر كرده است: حضور جهادي همه فعالين فرهنگي- مردمي به خصوص روحانيون براي كمك ميداني، در التيام بخشي آلام و تلطيف روحي محيط بحران بسيار ضروري و مؤثر است؛ لذا مقتضي است مديران سازمان با تشكيل ستاد فرهنگي همه ظرفيت‌هاي مردمي مرتبط با سازمان را براي حضور جهادي در صحنه يا جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي بسيج كنند.
7348 / 3034