به گزارش چهارشنبه تارنمای سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا الله یار تصریح كرد: باید با توجه به دارایی های فعلی در بخش زیرساخت و تجهیزات و بر اساس استانداردهای بینالمللی روز دنیا برای هر بندر نسخه مربوط به آن را طراحی كنیم تا در یك بازه زمانی مشخص به نقطه ای مطلوب برسیم.
الله یار افزود: در حوزه تجهیزات بسته بسیار جامع و بزرگی تعریف كرده ایم و برای طرح تحول صنعت دریایی تفاهمنامه ای بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع امضا و كمیته راهبری آن تعیین شده است تا از ظرفیت های مجموعه های توانمند داخلی به نحو مطلوب استفاده كنیم و متناسب با منابع مالی تامین شده بتوانیم پروژهها را پیش ببریم.
وی اضافه كرد: یكی دیگر از برنامه های امسال توسعه نرم افزار «شبیه ساز تصمیم یار ورود شناورها» است. فعالیت این سامانه در سایر بنادر نیز در دستور كار قرار گرفته است و میتواند عاملی برای استفاده حداكثری از ظرفیت های بندری و دریایی كشور باشد.
به گفته وی، امسال چند اولویت مشخص در حوزه مهندسی و نظام مدیریت پروژه تعریف شده و پیاده سازی دو تا سه حوزه دانشی جدید در سال 98 در دستور كار قرار گرفته است تا طبق برنامه ریزی در چهار سال، همه حوزه های دانشی در سازمان بنادر و دریانوردی پیادهسازی شود.
** توسعه بندر شهیدرجایی
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی ابراز امیدواری كرد تا پایان امسال بر اساس برنامه زمان بندی شده، 2 پست اسكله اولیه فاز 3 بندر شهیدرجایی را تحویل بگیریم.
وی اضافه كرد: مطالعات فاز دوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی را در دستور كار قرار خواهیم داد و به شرط تامین منابع مالی فعالیت خود را پیش می بریم.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی كشور اول اسفندماه گذشته به ایرنا گفت: با بهره برداری از 12 دستگاه جرثقیل پیشرفته گنتری كرین، ظرفیت كانتینری بندرشهید رجایی با حدود 2 برابر افزایش به پنج میلیون و 700 هزار «تی ای یو» كانتینر در سال افزایش یافت.
اقتصام*3061*1961*
تهران- ایرنا- معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از اجرایی شدن بسته جامع تامین تجهیزات بنادر در امسال خبر داد و گفت: باید دارایی های موجود در حوزه تجهیزات را با نگاهی یكپارچه به سمت استانداردهای بینالمللی سوق دهیم.