۸ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۴۰
کد خبر: 83257539
T T
۰ نفر
حمایت مستقیم قانون شركت های دانش بنیان از شركت های خلاق

تهران - ایرنا - شركت های خلاق و فرهنگی در مدل همكاری جدید صندوق نوآوری و شكوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری، از تسهیلات و خدمات مستقیم قانون شركتهای دانش بنیان بهره مند شدند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری كریمه در استان قم، روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا با بیان این مطلب گفت: پیش از این، شركت های خلاق و فرهنگی نمی توانستند ازمزایای مستقیم قانون شركت های دانش بنیان استفاده كنند اما با آزادی عملی كه به صندوق های پژوهش وفناوری درارایه تسهیلات به شركت ها داده شد، عملا این شركت ها زیرچترحمایت مستقیم قانون حمایت از شركت های دانش بنیان قرار گرفته اند.
علیرضا باباخان افزود: صندوق نوآوری و شكوفایی بر اساس قانون فقط می تواند به شركت های دانش بنیان تسهیلات دهد در صورتی كه صندوق های پژوهش و فناوری مانعی برای اعطای تسهیلات و حمایت از تمامی شركتها اعم از دانش بنیان، استارت آپ و شركتهای خلاق و نوآور و شركتهای فناوری ندارند؛ از این رو شركت های خلاق و فرهنگی كه دارای ایده نو هستند، می توانند از این حمایت ها بهره مند شوند.
وی بیان كرد: اتفاقی كه از سوی صندوق نوآوری و شكوفایی رخ داد، اتفاق خوبی در توسعه زیست بوم نوآوری كشور است از این جهت كه طیف زیادی از شركت های دانش بنیان برای استفاده از خدمات متنوع در نظر گرفته شده صندوق نوآوری و شكوفایی در صف های طولانی می ماندند اما با این برون سپاری كه انجام شد، قطعا این صف ها كوتاه خواهد شد.
باباخان افزود: در پایان سال گذشته(97) 200 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و 700 میلیارد تومان خط اعتباری از سوی صندوق نوآوری و شكوفایی به 9 صندوق پژوهش و فناوری اعطا شد كه با تزریق این مبلغ برای سال 98، می تواند یك اتفاق وظرفیت خوب برای شركت های دانش بنیان و فناور ایجاد كند.
وی با اشاره به اینكه صندوق پژوهش و فناوری كریمه تا كنون بیش از 150 میلیارد تومان تسهیلات در قالب های مختلف به شركت های دانش بنیان ارایه كرده است، گفت: با اعطای بخشی از اعتبارات درنظر گرفته شده صندوق نوآوری و شكوفایی به صندوق پژوهش و فناوری یزد، این صندوق حداقل می تواند در سال جاری 12 میلیارد تومان حجم كار خود را در قالب سرمایه گذاری وهمكاری افزایش دهد.
باباخان افزود: صندوق كریمه در سال گذشته با بیش ازهزار شركت درسطح كشور همكاری داشته است، اما در استان قم فقط 65 شركت دانش بنیان وجود دارد. از آنجایی كه صندوق های پژوهش و فناوری برای فعالیت محدود به استان خود نیستند، لذا ما می توانیم فعالیت خود را در سطح كشور گسترش دهیم.
علمی ** 9340**1485
۰ نفر