۸ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۱۶
کد خبر: 83257572
T T
۰ نفر

غلظت ریزگردها در هوای زابل به 21 برابر حد مجاز رسید

۸ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۱۶
کد خبر: 83257572
غلظت ریزگردها در هوای زابل به 21 برابر حد مجاز رسید

زاهدان- ایرنا- مدیركل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید در شمال استان سبب شد میزان غلظت ذرات معلق در هوای زابل ۳ هزار و ۱۴۳ میكروگرم بر مترمكعب معادل ۱۲ برابر حد مجاز برسد.

محسن حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشینه سرعت وزش باد شدید در زاهدان به 86 كیلومتر بر ساعت رسید.
وی افزود: در شبانه روز گذشته وزش باد شدید و گرد و غبار در نواحی مركزی، نوار غربی و شرقی و بخش های شمالی سیستان و بلوچستان سبب شد تا دید افقی در نصرت آباد به هزار و ۴۰۰ متر كاهش یابد.
مدیركل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد در شهرنصرت آباد به 20 متر بر ثانیه معادل 72 كیلومتر بر ساعت رسید و برای ساعاتی شرایط كیفی هوا را به شدت تحت تاثیر قرار داد.
وی به وزش باد شدید و گرد و خاك در محور زاهدان - نصرت آباد-بم اشاره كرد و افزود:این محور به سبب شدت باد و گرد و خاك برای ساعاتی مسدود شد.
حیدری تصریح كرد: در شبانه روز گذشته اكثر نواحی مركزی سیستان وب لوچستان تحت تاثیر وزش بادهای شدید جنوبی و یا آثار ناشی از آن بود به طوریكه دید افقی در اكثر ایستگاه ها از حالت عادی خارج شد و در برخی مناطق به شدت كاهش یافت.
وی با بیان اینكه در شمال سیستان و بلوچستان نیز وزش باد شدید سبب كاهش دید افقی و كیفیت هوا شد، افزود: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 25 متر بر ثانیه معادل 90 كیلومتر بر ساعت رسید و ضمن كاهش شدید كیفیت هوا، میزان غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به 3 هزار و 143 میكرو گرم بر متر مكعب یعنی 21 برابر حد مجاز رساند.
مدیركل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: این شرایط سبب شد تا محورهای مواصلاتی منتهی به زابل نظیر زاهدان - زابل و نهبندان - زابل مسدود و تردد در برخی محورهای روستایی شمال این استان نیز با كندی همراه شود.
وی خاطرنشان كرد: روز جمعه نیز در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می شود.
9908**3213