۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۵۰
کد خبر: 83258334
T T
۰ نفر

رويداد فرهنگي نوروزگاه در مياندوآب آغاز به كار كرد

۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۵۰
کد خبر: 83258334
رويداد فرهنگي نوروزگاه در مياندوآب آغاز به كار كرد

مهاباد - ايرنا - رويداد فرهنگي نوروزگاه با اجراي نمادين آيين هاي نوروزي محلي با حضور مديركل‌ ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي و جمعي از مسوولان در 'بوستان ساحلي آتا' در مياندوآب آغاز به كار كرد.

به گزارش ايرنا، رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اين شهرستان روز پنجشنبه در مراسم افتتاحيه اين مراسم كه با اجراي موسيقي عاشيقلر آغاز شد، گفت: در اين ايام بيش از 20 ساعت جشن ويژه نوروز در قالب نوروزگاه با رويكرد برنامه هاي سنتي از جمله موسيقي سنتي عاشيقي، رقص محلي و سنت هاي مرسوم آذربايجان در عيد نوروز برگزار مي شود.
فاطمه عليزاده افزود: در‌ جوار آيين نوروزگاه نمايشگاه و بازارچه هاي صنايع دستي نيز در هشت غرفه شامل جاجيم بافي، گليم بافي، صنايع چرمي، رودوزي الحاقي و صنايع چوبي از جمله معرق كاري و منبت كاري و نمايشگاه غذاهاي محلي در سه غرفه برپا مي شود.
وي گفت: در تعصيلات نوروز امسال به منظور رفاه حال مسافران و گردشگران و همچنين جهت سهولت در بازديد آنان از مراكز گردشگري و جاذبه هاي طبيعي و تاريخي مياندوآب براي دومين سال پياپي اتوبوس گردشگري با همكاري شهرداري مياندوآب به مدت پنج روز از 6 تا 10 فروردين ماه راه اندازي شده است.
وي افزود: همچنين برپايي سفره هفت سين نوروزي در محل اداره ميراث فرهنگي و گردشگري، برگزاري تور رالي خانوادگي با همكاري اداره ورزش و جوانان از جمله برنامه هاي تدارك ديده شده توسط ستاد تسهيلات سفر براي تعطيلات نوروز در مياندوآب است.
به گزارش ايرنا، آيين نوروزگاه تا دهم فروردين ماه جهت بازديد گردشگران و عموم مردم در اين مكان داير خواهد بود.
مياندوآب به عنوان سومين شهرستان بزرگ و پرجمعيت آذربايجان غربي در حدفاصل سه استان آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و كردستان واقع شده است. 
در مياندوآب بيش از 100 اثر تاريخي وجود دارد كه 43 اثر از آنها در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.
9871/6185/2093