۹ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۵۶
کد خبر: 83258448
T T
۰ نفر
11 فلسطینی در مرز غزه به ضرب گلوله صهیونیست ها زخمی شدند

تهران - ایرنا - منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند كه 11 فلسطینی در تظاهرات شبانه در مرز غزه با سرزمین های اشغالی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، نظامیان صهیونیستی با حمله به تظاهرات شبانه فلسطینی ها در دو محدود شرق غزه و جبالیا ، 11 فلسطینی را مجروح كرده اند.
بر اساس این گزارش، پنج فلسطینی در جبالیا و 6 فلسطینی دیگر در شرق غزه هدف گلوله نظامیان صهیونیستی قرار گرفته اند.
از سوی دیگر شورای شهرك سازی در مناطق مرزی با غزه از ساكنان شهرك صهیونیستی كرم شالوم واقع در مرز غزه و سرزمین های اشغالی خواسته اند تا این شهرك را برای روزهای جمعه و شنبه همزمان با تظاهرات بازگشت و مراسم روز زمین ترك كنند.
این برای نخستین بار پس از جنگ سال 2014 میلادی غزه است كه شورای منطقه ای اشكول از شهرك نشیان كرم شالوم می خواهد تا این منطقه را تخلیه كنند.
مردم فلسطین در نوار غزه برای مشاركت در راهپیمایی میلیونی بازگشت در سالروز آغاز این راهپیمایی در شنبه آینده و همزمان با روز زمین با هدف شكستن محاصره غزه آماده می شوند.
مردم غزه از 30 مارس 2018 مصادف با 10 فروردین ماه 1397 با برگزاری تظاهرات گسترده با عنوان بازگشت خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و شكست محاصره غزه شدند و این اقدام را هر هفته تجدید كرده اند.
تاكنون در جریان این اعترضات در مرز غزه و سرزمین های اشغالی، 258 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی شهید و بیش از 6 هزار و 500 تن دیگر زخمی شدند.
راهپیمایی بازگشت در هفته های گذشته در روزهای جمعه برگزار می شد كه این هفته به صورت استثنا روز شنبه برگزار می شود.
شبك**9365**1104**
۰ نفر