۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۲۲
کد خبر: 83259918
T T
۰ نفر
آلمان 10 نفر را به اتهام توطئه برای انجام حملات بازداشت كرد

تهران - ایرنا - پلیس آلمان روز شنبه 10 نفر را به ظن برنامه ریزی برای انجام حملات بزرگ در این كشور، بازداشت و مقادیری سلاح و مواد منفجره از آنها كشف كرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، یكی از این 10 نفر، تابعیت تاجیكستانی دارد، اما مقام های آلمانی توضیحات اندكی در مورد هویت دیگر مظنونان بازداشتی ارائه داده اند.
رسانه های محلی آلمان با اعلام اینكه این افراد از همفكران گروه تروریستی داعش هستند، به نقل از دادستان های این كشور گزارش دادند كه مظنونان به اتهام توطئه برای ارتكاب جنایتی جدی و مخاطره آمیز، بازداشت شدند.
آلمان در سال های اخیر صحنه چند حمله تروریستی بوده است كه یكی از این حملات، در سال 2016 در بازار كریسمس برلین روی داد و 12 كشته برجا گذاشت.
به گزارش ایرنا، «آنگلا مركل» صدراعظم آلمان در سال 2015 سیاست های درهای باز به روی مهاجران را به اجرا گذاشت؛ سیاستی كه از محبوبیت وی در آلمان كاست و به شكست این سیاستمدار در انتخابات های منطقه ای منجر شد. مركل سرانجام تصمیم گرفت از رهبری حزب دمكرات مسیحی آلمان كناره گیری كند.
بیش از یك میلیون پناهجو در سال های 2015 و 2016 وارد آلمان شدند كه اكثرشان مهاجرانی بودند كه از درگیری و خشونت در سوریه، عراق و افغانستان گریخته بودند. از آن زمان به بعد، ورود مهاجران به آلمان كاهش قابل توجهی داشته است.
در این میان، «آنه گرت كرامپ كارن باور» رهبر جدید حزب دمكرات مسیحی آلمان با اشاره به طرح تغییر سیاست های مهاجرتی این حزب، احتمال داد كه ممكن است از رویكرد لیبرالیستی مركل عدول كند.
كارن باور از تصمیم خود برای تشكیل كارگروهی در مورد مهاجرت و امنیت متشكل از كارشناسان و منتقدان سیاست های مهاجرتی و پناهندگی خبر داد تا در این زمینه تبادل نظر شود.
اروپام**9109**شبس**1613
۰ نفر