۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۰۲
کد خبر: 83260465
T T
۰ نفر
كره شمالي خواستار پيگيري پرونده حمله به سفارتش در اسپانيا شد

تهران - ايرنا - دولت پيونگ‌ يانگ با صدور بيانيه‌اي با توجه به حمله اخير به سفارت كره شمالي در مادريد، خواستار پيگيري هر چه زودتر اين موضوع توسط دولت اسپانيا شد.

به گزارش ايرنا، سخنگوي وزارت خارجه كره شمالي در مصاحبه روز يكشنبه با خبرگزاري كره گفت، به دنبال حمله تروريستي به سفارت كره شمالي در شهر مادريد ، دولت پيونگ‌ يانگ انتظار دارد تا هر چه زودتر روند پيگيري اين حمله آغاز شود.
در 22 فوريه مصادف با سوم اسفند ماه 1397 بر اساس گزارش پليس مادريد،گروهي از افراد به سفارت كره شمالي در مادريد حمله كردند كه در جريان آن تعدادي از كاركنان سفارت زخمي و بسياري از مدارك دولتي و كامپيوترهاي سفارت و شخصي كاركنان مورد سرقت قرار گرفت.
گزارش‌ها حاكي از آن است كه چند روز پيش از نشست ميان دونالد ترامپ رئيس ‌جمهوري آمريكا و كيم جونگ اون رهبر كره شمالي در شهر هانوي ويتنام، يك گروه 10 نفره با حمله به سفارت كره شمالي در اسپانيا به دنبال بدست آوردن «اطلاعات حساس» درباره برنامه هسته‌اي و سلاح‌هاي كره شمالي بوده‌اند.
روزنامه اسپانياي زبان الپايس مي‌نويسد، افراد حمله ‌كننده به سفارت كره شمالي حتي در زمان هجوم خود به اين سفارت از تمام اقدامات خود فيلم‌برداري مي‌كردند تا به فرد يا گروهي كه به آنان براي اين كار پول داده است گزارش عملكرد ارايه كنند.
علاوه بر اين، برخي از رسانه‌هاي اسپانيايي سازمان اطلاعات آمريكا را عامل اصلي اين حمله تروريستي معرفي كردند.
ياد آور مي شود، نشست كيم جونگ اون و دونالد ترامپ كه در 28 فوريه - نهم اسفند - در هانوي ويتنام برگزار شد، بدون نتيجه پايان يافت.
بر اساس بيانيه كاخ سفيد، مذاكرات دونالد ترامپ، رئيس‌ جمهوري آمريكا و كيم جونگ اون، رهبر كره شمالي 'بسيار خوب و سازنده' بود اما مذاكرات به نتيجه نرسيد!
آساق**9473**1104*
۰ نفر