۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰
کد خبر: 83389623
T T
۰ نفر
تفنگدار سابق آمریکاییِ متهم حمله به سفارت کره شمالی آزاد شد

تهران-ایرنا- «کریستوفر آهن» (Christopher Ahn) تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکایی که به دلیل حمله به سفارت کره شمالی در مادرید (پایتخت اسپانیا) و ضرب و شتم کادر دیپلماتیک این سفارتخانه بازداشت شده بود، با قرار وثیقه در آمریکا آزاد شد.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری فاکس نیوز، آهن که به درخواست اسپانیا بازداشت شده بود باید تا زمان استرداد احتمالی به مادرید، فقط در منزل مسکونی اش واقع در حومه لس آنجلس بماند و تحت نظر باشد.

بر اساس حکم دادگاه، این نظامی ۳۸ ساله فقط می تواند برای قرارهای پزشکی و حضور در کلیسا، منزل مسکونی اش را ترک کند.

مقام های اسپانیایی فوریه گذشته، او و پنج نفر دیگر را به ورود غیرقانونی به سفارت کره شمالی در مادرید متهم کردند. آهن شش سال درنیروی دریایی آمریکا خدمت کرده و سابقه حضور در عراق را دارد.

به گفته مقام های اسپانیایی، این گروه شش نفره با حمله به سفارت کرده شمالی قبل از اینکه موفق به فرار شوند، کارکنان سفارت را کتک زدند و آنها را برای ساعاتی به گروگان گرفتند. بر اساس اسناد دادگاه آمریکا، اتهامات آنها شامل ورود غیرقانونی، دزدی، خشونت و اعمال جراحت است.

گفته می شود، آهن و همدستانش عضو گروه سیاسی موسوم به «فری جوسان» (Free Joseon) هستند که از مخالفان کرده شمالی حمایت می کنند و به دنبال براندازی «کیم جونگ اون» رهبرکره شمالی هستند. برخی از افراد مهاجم همچنان متواری هستند.

آهن، آوریل (فروردین) گذشته توسط پلیس آمریکا در لس آنجلس دستگیر شد. یک قاضی آمریکایی گفته است که پلیس فدرال آمریکا تایید کرده که دولت کره شمالی این آمریکایی را تهدید به مرگ کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha