۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۵۸
کد خبر: 83261091
T T
۰ نفر

پويش «بوستان دلخواه من» در پايتخت كليد خورد

۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۵۸
کد خبر: 83261091
پويش «بوستان دلخواه من» در پايتخت كليد خورد

تهران-ايرنا-مديركل سلامت شهرداري تهران گفت: پويش مردمي «بوستان دلخواه من» ويژه مناسب سازي فضاهاي شهري در آستانه روز طبيعت(13فروردين) آغاز به كار كرد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، زينب نصيري، مناسب سازي فضاهاي شهري را يكي از تكاليف و مسئوليت هاي مديريت شهري دانست و اظهارداشت: تاكنون 44 بوستان در پايتخت مناسب سازي شده است.
وي با اشاره به اهميت مشاركت همه شهروندان بالاخص افراد داراي معلوليت و با نيازهاي خاص در گستردگي فضاهاي مناسب سازي شده و اصلاح فضاهاي موجود افزود: در اين راستا پويش مردمي «بوستان دلخواه من» سنجش ميزان رضايت افراد داراي معلوليت در فضاي مناسب سازي و نيز جلب مشاركت شهروندان و اصلاح فضاهاي موجود در آستانه روز طبيعت راه اندازي شد.
نصيري با اشاره به تداوم اجراي اين طرح در طول سال گفت: مشكلات مناسب سازي بوستان ها براي افراد داراي معلوليت از جمله مواردي است كه بايد از سوي جامعه ذينفع (توان يابان) مورد بررسي، بازبيني و گزارش دهي قرار گيرد تا براي اصلاح آن اقدام شود.
مديركل سلامت شهرداري تهران اظهارداشت: اين نهاد در روز طبيعت ضمن پيش بيني وسايل حمل و نقل عمومي مناسب سازي شده براي تسهيل تردد افراد داراي معلوليت و خانواده آنها به 44 بوستان از همه شهروندان دعوت مي كند تلاش كنند تا سالمندان و افراد داراي معلوليت به دليل محدوديت هاي شهري در خانه نمانند و در كنار سايرين در بوستان ها حضور يابند.
وي تصريح كرد: شرايط كنوني تهران با شهر دسترس پذير براي عموم مردم و گروه هاي خاص مانند معلولان، سالمندان، مادران و كودكان فاصله دارد اما اقدامات خوبي در راستاي تحقق شعار «تهران، شهري براي همه» صورت گرفته است.
نصيري، از افراد داراي معلوليت خواست ضمن حضور در شهر و بوستان ها، اشكالات شهر را مشاهده و از طريق آدرس ايميل به نشاني salamat-ejtemaei@tehran.ir و يا آدرس اينستاگرام #بوستان_دلخواه_من (salamate.shahrdari.tehran) به مديران شهرداري گزارش دهند.
تهرام/7245/ 1008