۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۴۳
کد خبر: 83261196
T T
۰ نفر
شهردار سنندج: ساكنان مناطق پرخطر هشدارها را جدي بگيرند

سنندج - ايرنا - شهردار سنندج از ساكنان مناطق پرخطر سطح شهر انتطار مي رود در راستاي جلوگيري از آسيب به خود و خانواده هايشان در برابر وقوع احتمالي سيل، در فرصت باقي مانده منازل خود را تخليه كرده و هشدارها را جدي بگيرند.

حشمت الله صيدي شامگاه يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در راستاي جلوگيري از آسيب به مردم در برابر وقوع احتمالي سيل، اخطارهاي لازم به صورت كتبي و شفاهي براي تخليه به ساكنان منازلي كه در معرض خطر و در مسير سيلاب و مسيل ها قرار دارند، داده شده است.
وي افزود: در بسياري از مناطق همانند ناحيه منفصل شهري حسن آباد مردم همكاري خوبي داشته اند اما برخي عليرغم هشدارهاي هواشناسي و اخطارهاي لازم از سوي شهرداري و ساير دستگاه ها همكاري ندارند ضمن اينكه ما در برابر اين ساخت و سازهاي غيرمجاز كه در حريم و بستر رودخانه ها واقع شده مسئوليتي نداريم و اخطارها در راستاي وظايف شهروندي و حفظ جان شهروندان است.
شهردار سنندج تاكيد كرد: خانواده هايي كه هنوز منازل خود را تخليه نكرده اند با توجه به اينكه امشب بارندگي شديدي پيش رو داريم از خانه هاي خود خارج شده و تا زمان عبور از اين وضعيت بحراني در مراكز اسكان آموزش و پرورش كه براي مهمانان نوروزي پيش بيني شده، اسكان يابند.

** اقدامات پيشگيرانه لازم در برابر وقوع سيل احتمالي انجام شده است
وي در ادامه اظهار داشت: از يك هفته گذشته به اندازه چند ماه در سطح شهر كار شده و با بسيج تمام امكانات شهرداري و ساير دستگاه ها، در نقاط مختلف اقدامات لازم براي جلوگيري از آبگرفتكي معابر و ورود آب به منازل مردم انجام شده است.
صيدي افزود: در نقاط و نواحي خطرزا همانند نواحي منفصل شهري نايسر، ننله و حسن آباد و برخي از نقاط پايين دست شهر همانند قشلاق، گريزه و دگايران؛ قنات ها باز شده و لايه روبي انجام گرفته است.
وي يادآور شد: بخشي از اقدامات انجام شده در برخي از ساخت و سازهاي غيرمجاز و غيراستانداردي كه در حريم و بستر رودخانه ها واقع شده بي فايده بوده و بيشتر از آن نمي شد كاري انجام داد اما تمام تلاش خود را انجام داديم كه اين رودخانه ها مخصوصا در نايسر و حسن آباد و گريزه لايه روبي شود تا ميزان خسارت به حداقل ممكن برسد.
شهردار سنندج گفت: در شهرك گريزه تعداد زيادي ديوار پيش ساخته بتني و نيوجرسي به عنوان حائلي كه از تحريب منازل مردم ممانعت كند قرار داديم چون حجم زيادي آب از بالادست حوزه آبريز دوشان وارد اين شهرك مي شود و در اين زمان كم هيچ كاري نمي شد انجام داد لذا تلاش شد كه مسير آب به سمت و سويي هدايت شود كه كمترين خسارت به مردم برسد.
وي اظهار داشت: در ناحيه منفصل شهري نايسر نيز معبري وجود داشت كه اگر نيروهاي سپاه ورود نمي كردند بسياري از منازل مردم دچار آسيب و آبگرفتگي مي شد لذا اين معبر بازگشايي و معبر ديگري نيز حفاري شد و در حال حاضر نيروها در تلاش براي لوله گذاري در آن مكان هستند.
شهردار سنندج اضافه كرد: ظهر امروز نيز در اثر بارش باران بخش هايي از نواحي منفصل نايسر و همچنين گريزه درگير سيلاب شد كه نيروهاي شهرداري و سپاه در محل حضور يافته و با حفر كانال و ايجاد معابري آب ها را هدايت كردند.
صيدي با بيان اينكه در حال حاضر نيروهاي شهرداري با تمام امكانات به صورت شبانه روز در آماده باش كامل در سطح شهر هستند از شهروندان خواست با حفظ خونسردي خود با دستگاه هاي خدمات رسان در ارتباط باشند و با آنها همكاري كنند.
به گزارش ايرنا، طبق پيش بيني اداره كل هواشناسي كردستان سامانه بارشي فعال از عصر شنبه وارد آسمان استان شد و در اثر فعاليت اين موج بطور ميانگين شاهد 40 تا 60 ميلي متر بارندگي خواهيم بود.
اين سامانه پرقدرت، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد را در پي خواهد داشت و احتمال آبگرفتگي معابر، وقوع سيلاب و طغيان رودخانه ها در روزهاي 11 و 12 فروردين زياد است.
7348/9102