۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبر: 83261681
T T
۰ نفر

همه محور‌هاي مواصلاتي فارس باز است

۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبر: 83261681
همه محور‌هاي مواصلاتي فارس باز است

شيراز- ايرنا- مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس گفت: هم اينك تمامي محورهاي مواصلاتي استان باز و تردد در آنها به روال عادي در جريان است.

عليرضا سياهپور دوشنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه استان فارس در مجموع ترددهاي جاده‌اي طي 24 ساعت گذشته در كشور در رتبه هفتم قرار دارد، افزود: طي شبانه روز گذشته در مجموع حدود 53 هزار خودرو وارد استان فارس شده‌اند؛ همچنين حدود 44 هزار خودرو نيز از استان خارج شده است.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس پر تردد ترين محور ورودي فارس را محور بوشهر- كازرون و پرتردد ترين خروجي را مربوط به محور آباده- شهرضا دانست.
سياهپور همچنين سه محور پر تردد فارس را به ترتيب شيراز- مرودشت ، مرودشت- شيراز و كمربندي شيراز خواند و بيان كرد: اوج تردد محورهاي استان در ساعت 18 تا 19بوده است و در محور شيراز- مرودشت بيشترين تردد در ساعت اوج صورت گرفته است.
اين مقام مسئول ادامه داد: متوسط تردد ساعتي در جاده هاي فارس 353 خودرو و متوسط سرعت 81 كيلومتر برساعت بوده است.
سياهپور با بيان اينكه از دروازه هاي شهر شيراز 94 هزار خودرو وارد و 97 هزار خودرو خارج شده است، خاطرنشان كرد: پرتردد ترين ورودي محور مرودشت - شيراز و پرترددترين محور خروجي شيراز- مرودشت بوده است.
در بخش حمل و نقل مسافر برون شهري استان از ابتداي طرح نوروزي در بازه زماني 23اسفند97 تا 11 فروردين ماه 98، 31هزار سفر انجام شده كه در مجموع 414 هزار مسافر جابه‌جا شده اند.
مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس همچنين درخصوص سفرهاي مردم به مناطق جنگي در قالب كاروان‌هاي راهيان نور بيان داشت: از ابتداي طرح نوروزي 174 سفر راهيان نور انجام شده است و در مجموع هفت هزار و 300 نفر به مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس سفر كرده‌اند.
سياهپور در ادامه به فروش بليت‌ پايانه‌هاي مسافرتي فارس اشاره كرد و گفت: در بخش پيش فروش بليت‌هاي نوروزي تا امروز 71هزار بليت به‌صورت حضوري و 29هزار بليت نيز به صورت غيرحضوري به فروش رفته است كه در مجموع حاكي از صدور 100هزار بليت است.
وي ابراز داشت: آمارها نشان مي دهد در سال‌هاي گذشته بيش از 60 درصد تصادفات در محدوده 30 كيلومتري شهرها اتفاق افتاده است؛ از همين رو هموطنان بايد با آگاهي نسبت به موضوع، در اين محدوده در رانندگي احتياط و دقت بيشتري به خرج دهند.
مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس از افرادي كه قصد سفر در محور‌هاي مواصلاتي فارس را دارند درخواست كرد براي اطلاع دقيق از وضعيت راه ها با سامانه 141ارتباط برقرار كنند.
7375/ 2027