۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۵۵
کد خبر: 83262421
T T
۰ نفر
تأكيد استاندار يزد بر جلوگيري از تخليه نخاله پشت سيل بندها

يزد - ايرنا - استاندار يزد گفت: تخليه نخاله هاي ساختماني پشت سيل بندها و نيز برداشتهاي بدون مجوز شن و ماسه در مسير رودخانه ها مشكلاتي را براي حريم شهر ايجاد كرده كه بايد با نظارت جدي از اين گونه اقدامات جلوگيري شود.

محمدعلي طالبي دوشنبه شب در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا درباره نتايج بازديد از سيل بندهاي اطراف شهرهاي استان اظهار داشت: مهمترين مشكلي كه در بررسي هاي انجام شده مشاهده شد، تخليه نخاله هاي ساختماني به ميزان بسيار زياد در محدوده سيل بندهاست.
وي افزود: بعضي از اين زباله ها علاوه بر تهديد محيط زيست، در جريان آب در مسير رودخانه ها ايجاد مشكل مي كند.
استاندار يزد خاطرنشان كرد: اتفاق ديگر مجوزهاي خارج از قاعده در مسير رودخانه ها براي برداشت شن و ماسه بوده كه بايد با اين برداشتهاي غيرقانوني برخورد شود، زيرا مشكلات فراواني را در حريم شهرها ايجاد كرده است.
طالبي ادامه داد: در اين خصوص دستگاه هايي همچون آب منطقه اي، راه و شهرسازي، منابع طبيعي و محيط زيست موظف شدند تا با اين اقدامات غيرقانوني برخورد و نظارت را افزايش دهند.
وي، مكان يابي محلي مناسب براي تخليه زباله ها، جلوگيري از تخليه نخاله هاي ساختماني در مسيل ها و سيل بندها و برخورد با واحدهاي صنعتي كه زباله هاي خود را در اين مناطق تخليه مي كنند، مورد تاكيد قرار داد .
استاندار يزد تصريح كرد: برخي واگذاري هاي زمين يا برداشت شن و ماسه مسير سيل بندها صورت گرفته كه بايد درباره آنها تجديد نظر و تصميمات جديد گرفته شود تا در آينده مشكلاتي براي سلامت مردم و استان پيش نيايد.
استاندار يزد روز دوشنبه به همراه معاون هماهنگي امور عمراني، اعضاي ستاد مديريت بحران استان و فرمانداران يزد و اشكذر از عمليات مرمت قطعه چهارم سيل بند يزد و حوزه كوه كاسه (منطقه ميان يزد ، اشكذر و تفت) بازديد و در جريان وضعيت اين منطقه و مشكلات موجود قرار گرفت.
طالبي عصر امروز نيز در گفت و گو با رييس جمهوري، گزارشي از وضعيت و شرايط استان يزد درباره اقدامات مقابله با سيلاب هاي احتمالي ارائه كرد.
رييس جمهوري در ادامه تماس هاي تلفني خود با استانداران، بعد از ظهر امروز(دوشنبه)در گفت و گو با استاندار يزد از وضعيت و شرايط اين استان در روزهاي اخير و اقدامات صورت گرفته براي كاهش خسارات سيلاب هاي احتمالي و وقوع توفان مطلع شد.
استاندار يزد در اين خصوص به ايرنا گفت: گزارشي از وضعيت آماده سازي ها و اقداماتي كه براي جلوگيري از بروز حوادث ناشي از سيل و توفان در استان صورت گرفته به دكتر روحاني ارائه شد كه رييس جمهوري با قدرداني از همه دست اندركاران، تداوم اقدامات لازم تا آرام شدن شرايط جوي را مورد تاكيد قرار داد.
در بارندگي هاي يك هفته اخير در برخي مناطق شهرستانهاي ييلاقي استان يزد مانند تفت و مهريز، سيلابهايي روان شد كه تخريب و تلفاتي به همراه نداشت.
1968/ 6014/