۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۰۴
کد خبر: 83262427
T T
۰ نفر
شهروندان سيمرغ آماده تخليه منازل باشند

ساري - ايرنا - فرماندار شهرستان سيمرغ در پي سيلابي شدن رودخانه ' تلار ' در بالادست گفت : شهروندان اين شهرستان بويژه آنهايي كه در حاشيه رودخانه ساكن هستند بايد آماده تخليه منازل خود باشند تا متحمل آسيب جدي نشوند .

سيد مجتبي حبيب نژاد روشن دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : با توجه به ارزيابي هاي صورت گرفته از آخرين وضعيت رودخانه و منطقه در مديريت بحران استان ، اعلام شد كه دبي ورودي آب رودخانه تلار در بالادست بشدت افزايش يافته است .
وي توضيح داد : دبي ورودي آب رودخانه تلار در بالادست و شدت انتقال آن به حوزه پايين دست باعث مي شود تا ما هم شاهد طغيان رودخانه در پايين دست در شهرستان هاي سيمرغ و قائمشهر باشيم .
فرماندار سيمرغ با اعلام اين كه ما در پي اين خبر اعلام خطر كرده ايم ، گفت : از شهرونداني كه روستاهاي آنان در امتداد رودخانه تلار است مي خواهيم تا آماده تخليه منازل خود باشند .
حبيب نژاد همچنين از شهروندان حوزه شهري شهرستان سيمرغ (كياكلا) هم خواست تا آماده تخليه منازل خود براي پيشگيري از تبعات بعدي باشند.
وي گفت : شايد مجبور به اتخاذ تصميمات جدي در حوزه رودخانه تلار باشيم تا بتوانيم جلوي سيلابي شدن اين شهرستان را بگيريم .
رودخانه تلار كه از كوههاي البرز سرچشمه مي گيرد پس از گذشتن از شهرستان سوادكوه به سيمرغ و قائمشهر و سپس جويبار مي رسد و از آنجا به درياي خزر مي ريزد.
اين رودخانه از عصر امروز سيلابي شد و در حال حاضر شهر زيراب در شهرستان سوادكوه را دچار آبگرفتگي كرده است به گونه اي كه كه پل آيينه كه از مركز شهر مي گذرد شكست و چند خانه نيز تخريب شد.
در حال حاضر مديركل مديريت بحران استانداري مازندران به همراه تعدادي ديگر از مديران دستگاههاي خدمات رسان در زيراب مستقرند ولي ترافيك جاده اصلي سوادكوه مديريت سيلاب را برايشان مشكل كرده است.
محور سوادكوه تنها جاده منتهي به پايتخت كشور در استان مازندران است كه از شب گذشته باز مانده و دو محور كندوان و هراز از يكشنبه شب بسته شدند .
شهرستان سيمرغ در سيلابي كه اواخر اسفند ماه و اوايل فروردين ماه امسال در مازندران جاري شد بيشترين خسارت را در ميان 12 شهرستان متحمل شد.
كار بازسازي خانه هاي صد در صد تخريب شده اين شهرستان هم روز گذشته با حضور معاون بنياد مسكن كشور شروع شده بود.
سيل و سيلاب قبلي و برف سنگين يك و نيم متري كه همزمان در مناطق كوهستاني باريده بود به حدود هفت هزار واحد مسكوني در 9 نقطه شهري و بيش از 700 روستا خسارت زده و از جمله حدود يكهزار واحد را صد در صد تخريب كرده بود.
7334/1654