۱۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۰۶
کد خبر: 83263015
T T
۰ نفر

سبزه ها و ماهي هاي قرمز را در رودخانه ها رها نكنيد

۱۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۰۶
کد خبر: 83263015
سبزه ها و ماهي هاي قرمز را در رودخانه ها رها نكنيد

آستارا - ايرنا - رئيس اداره حفاظت محيط زيست آستارا از شهروندان و گردشگران خواست، در روز سيزده بدر سبزه و ماهي قرمز سفره هفت سين را در رودخانه ها و تالاب ها رها نكنند.

محمد رضا روشني روز سه شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: مردم، ماهي قرمز و سبزه هاي سفره هفت سين را در روز طبيعت در رودخانه ها رها مي كنند و اين اقدام، حيات آبزيان را با خطر رو به رو و جريان آب را مختل مي كند.
وي اضافه كرد: عمر ماهي هاي قرمز در تنگ آب اندك است اما هنگام رهايي آنها در زيستگاه هاي طبيعي ميزان عمر و ماندگاري آنها را افزايش مي دهد و به ماهي هاي مهاجم تبديل مي شوند.
روشني بيان كرد: ماهي هاي قرمز از تخم ماهي هاي بومي تغذيه كرده و باعث نابودي قسمتي از آبزيان مي شوند و حوضچه هاي پارك هاي شهر يا حياط خانه ها بهترين محل براي رهاسازي ماهي قرمز است.
وي ادامه داد: سبزه هاي سفره هفت سين بايد روي خاك انداخته يا براي تبديل به كود آلي در زمين دفن شود و با اين كار از آلودگي آب رودخانه ها و تالاب ها جلوگيري خواهد شد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست آستارا گفت: 700 كيسه زباله در بين گردشگران توزيع شد و ماموران يگان حفاظت محيط زيست در روز طبيعت براي پايش نقاط گردشگري آماده باش هستند و در اين روز بايد همگان از طبيعت حفاظت كنيم.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت و 40 هزار هكتار اراضي ملي در منتهي اليه غرب استان گيلان قرار دارد.
7105 / 7124/2007