۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۱۴
کد خبر: 83263738
T T
۰ نفر
هلند، كشورهاي چين و روسيه را به جاسوسي ديجيتال متهم كرد

تهران- ايرنا- سرويس كل امنيت و اطلاعات هلند (AIVD)، كشورهاي چين و روسيه را به علت سرقت اطلاعات محرمانه و جاسوسي ديجيتال از هلند مورد اتهام قرارداد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از هلند تايمز، سرويس اطلاعات اين كشور در گزارش سالانه خود علاوه بر هشدار نسبت به افزايش تقويت جريان‌هاي افراطي و تندرو در هلند عنوان كرد، كشورهاي روسيه و چين از طريق جاسوسي ديجيتالي درصدد كسب اطلاعات محرمانه دولت هلند در مورد فعاليت‌هاي ناتو و شركت‌هاي فعال اين كشور هستند.
بر اساس گزارش سرويس كل امنيت و اطلاعات هلند، شركتهاي اين كشور براي حفاظت در برابر حملات ديجيتالي كاملاً آماده نيستند و اين امنيت اقتصادي كشور را در خطر مي‌اندازد.
اطلاعات هلند همچنين از شركت‌هاي اين كشور خواست تا استفاده از هرگونه سخت‌افزار و نرم‌افزار ساخته‌شده توسط اين كشورها خودداري كنند زيرا قرار گرفتن در تله اطلاعاتي اين كشورها بسيار زياد است.
بر اساس گزارش سالانه دستگاه اطلاعاتي، هلند در سال گذشته با تهديدات فراوان گروه‌هاي افراطي و تروريستي مواجه شده است و بايد در سال جديد تمهيدات جدي تري براي كنترل گسترش افراطيون در اين كشور گرفته شود.
يادآور مي‌شود درنتيجه تيراندازي ماه گذشته در اوترخت هلند، سه نفر كشته و 9 نفر زخمي شدند.
به گفته منابع خبري محلي، درنتيجه تيراندازي در اتوبوس برقي در منطقه ايستگاه 24 اكتبرپلين، يك نفر كشته و چندين نفر نيز زخمي شدند. پس از تيراندازي مقامات هلند سطح خطر تروريستي در اين شهر را بالا اعلام كردند.
آساق**9473**1211