۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۰۵
کد خبر: 83264851
T T
۰ نفر
موج بازگشت سفرها به خوزستان از عصر پنجشنبه آغاز مي شود

اهواز - ايرنا- رييس پليس راه استان خوزستان گذشت: مطابق پيش بيني ها موج بازگشت سفرهاي نوروزي به خوزستان از عصر پنجشنبه 15 فروردين آغاز مي شود.

سرهنگ رضا دولتشاهي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه تمام مسيرهاي متصل به جاده هاي برون استاني باز هستند بيان كرد: تردد در جاده هاي استان روان است و مشكلي در اين خصوص وجود ندارد.
وي افزود: جاده انديمشك - آزاد راه پل زال و انديكا - شهركرد كه در روزهاي گذشته مسدود شده بود هم اكنون باز هستند و تردد از آنها صورت مي گيرد.
جاده قديم بستان به چذابه نيز كه از يك هفته پيش دچار آبگرفتگي شده همچنان مسدود است.
بنابر آمار اعلام شده، از 25 اسفند تا 13 فروردين امسال در مجموع بالغ بر يك ميليون و 400 هزار نفر در خوزستان تردد داشتند كه نسبت به مدت مشابه پارسال 15 درصد كاهش داشته است. معاون فني و نظارت اداره كل راهداري و حمل و نقل خوزستان يكي از دلايل مهم كاهش سفر به خوزستان را وقوع پديده سيلاب و هشدارهاي پليس راه براي پرهيز از سفر به استان هاي جنوب غرب و غرب كشور بيان كرده است.
سازمان راهيان نور نيز همزمان با طغيان رودخانه ها و اعلام وضعيت فوق العاده در خوزستان كه از 11 فروردين اعلام شد، در اطلاعيه اي از متوليان كاروان هاي راهيان نور خواست فعلا به مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس سفر نكنند.
مسافران نوروزي براي كسب اطلاع از آخرين وضعيت راه ها و جاده هاي خوزستان با شماره گيري سامانه 144 به صورت شبانه روزي اطلاعات مورد نياز خود را دريافت كنند.
به گزارش ايرنا، خوزستان داراي 18 هزار كيلومتر جاده اصلي و فرعي است و كمتر از يك هزار كيلومتر بزرگراه و آزادراه در اين استان وجود دارد.
9887/ 6037