۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۴۲
کد خبر: 83265116
T T
۰ نفر

وزير كشور وارد لرستان شد

۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۴۲
کد خبر: 83265116
وزير كشور وارد لرستان شد

خرم آباد - ايرنا - عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور روز جمعه به منظور بازديد از مناطق سيل زده وارد لرستان شد.

به گزارش ايرنا، وزير كشور پس از ورود به فرودگاه خرم آباد بلافاصله عازم مناطق سيلزده شهرستان پلدختر شد.
بر اثر سيل روز دوشنبه 12 فروردين در لرستان رودخانه هاي اين استان در شهرستان هاي مختلف طغيان و سد مروك درود نيز سرريز كرد ستاد مديريت بحران استان قبل از وقوع سيل اطلاع رساني وسيعي را انجام داد و به صدها هزار نفر از اهالي هشدار داده شد منزل خود را ترك كنند.
اكنون برق، آب و گاز بسياري از مناطق شهري و روستايي قطع شده، پل هاي بسياري در مسيرهاي اصلي و فرعي فروريخته و بسياري از روستاهاي سيل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، اليگودرز و دوره چكني راه دسترسي ندارند.
مردم شهرهاي پلدختر و معمولان و روستاهاي اطراف حاشيه كشكان از 12 فروردين 24 ساعت و به مدت يك شبانه روز را بدون دريافت خدمات امدادي و هرگونه امكاناتي در پشت بام منازل يا كوه هاي اطراف گذراندند.
تمامي راه هاي ارتباط زميني به منطقه قطع شده بود و شرايط جوي اجازه پرواز هوايي را نمي داد، اما از نخستين ساعات 13 فروردين با بهبود شرايط جوي و ايجاد يك راه دسترسي در مسير آزادراه خرم آباد - پل زال كار امدادرساني به مردم آغاز شده است.
برآورد اوليه از خسارت سيل اخير در لرستان 15 هزار ميليارد ريال است و بر اساس اعلام پزشكي قانوني تا كنون 14 نفر در اين سيل جان خود را از دست داده اند ولي هنوز گزارش رسمي مبني بر تلفات جاني در پلدختر اعلام نشده است كه همين مي تواند ناشي از اطلاع رساني خوبي باشد كه قبل از سيل در اين منطقه صورت گرفته است.
3210/6060