بسته ۳۰ طرح اقتصادی لرستان آماده ارائه به سرمایه گذاران است

خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: بسته پیشنهادی ۳۰ طرح اقتصادی استان آماده ارائه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

به گزارش ایرنا سیروس ابراهیمی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش سرمایه‌گذاری اظهار کرد: حسب دستور استاندار در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و پیشنهاد اتاق بازرگانی و حوزه اقتصادی بنا شد همایش سرمایه‌گذاری لرستان آبان ماه سال جاری در اتاق بازرگانی تهران برگزار شود.

وی با بیان اینکه این همایش متفاوت‌تر از گذشته، کاربردی‌ و عملیاتی برگزار می‌شود اظهار داشت: ۳۰ طرح آماده و مطالعه شده در این همایش به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کشور عرضه خواهد شد.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: طرح ها در کوتاه ترین زمان همراه با مزیت‌ها، مجوزهای بی نام و دیگر امتیازهای ممکن از دستگاه‌های اجرایی دریافت می شوند تا با آمادگی هرچه بهتر در این همایش حضور یابیم.

ابراهیمی تاکید کرد: تنها راه جذب سرمایه‌گذاری برای طرح ها، تعریف مزیت های خاص است چراکه زمینه جذب سرمایه‌گذاری در سایر نقاط کشور کم نیست از این رو لرستان باید بتواند طرح ها را با مزیت های ویژه ارائه دهد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان نیز گفت: جلسات کارشناسی متعددی با حضور دستگاه‌های اجرایی در خصوص این همایش برگزار و دستگاه‌های مختلف همچون جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، صنعت، معدن، تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شرکت شهرک های صنعتی، شهرداری های خرم آباد و بروجرد و دانشگاه علوم پزشکی تاکنون طرح‌های خود را برای حضور در این رویداد ارائه داده‌اند و پیگیری از دیگر سازمان ها ادامه دارد.

احسان ناصر با تاکید بر جلوگیری از نگاه جزیره‌ای دستگاه‌ها به همایش سرمایه‌گذاری تصریح کرد: کارگروهی جهت بررسی طرح‌ها تشکیل و پایش اولیه‌ای در این زمینه صورت گرفته و کمیته ای به صورت روزانه به دقت در حال بررسی و پایش است.

وی با بیان اینکه همایش مذکور یک امکان‌سنجی و صحت‌سنجی از برقراری ارتباط یک دستگاه با مقوله سرمایه‌گذاری است افزود: مهمترین نیاز امروز استان سرمایه‌گذاری و جذب آن مستلزم ایجاد و یا تعریف مزیت خاص است.

ناصر با بیان اینکه سرمایه‌گذاران موفق در این همایش تجلیل خواهند شد، گفت: اخذ مجوز تمامی طرح های ارائه شده از سوی دستگاه ها ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha