۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۴۷
کد خبر: 83265147
T T
۰ نفر
شهروندان از انجماد مجدد گوشت يخ زده خودداري نمايند

قم- ايرنا- مديركل دامپزشكي قم گفت: گوشتي كه انجمادزدايي شده، نبايد مجدد منجمد شود، زيرا علاوه بر اين كه به بافت گوشت آسيب مي رسد، بار ميكروبي آن نيز افزايش مي يابد.

مهدي رفيعي محمدي روز جمعه در گفت و گو با ايرنا، افزود: با توجه به فسادپذيري بالاي گوشتي كه از حالت انجماد خارج شده، شهروندان گوشت و مرغ منجمد را با برآورد ميزان مصرف از حالت انجماد خارج نمايند و آن را همان روز و يا حتي المقدور 24 ساعت بعد مصرف نمايند.
وي اضافه كرد: برخي شهروندان براي قطعه بندي گوشت قرمز و مرغ منجمد، اين محصولات را از حالت انجماد خارج مي كنند و مجدد داخل فريزر مي گذارند كه اين اقدام موجب از بين رفتن پروتيين گوشت مي شود.
وي به شهروندان توصيه كرد: براي جدا كردن بخشي از گوشت منجمد، از چاقوهاي اره اي استفاده نمايند تا گوشت حالت انجماد خود را از دست ندهد.
رفيعي گفت: كيفيت مرغ هاي منجمد موجود در بازار از نظر بهداشتي مورد تاييد است و همه مرغ ها با عبور از تونل هاي انجماد در كشتارگاه در دماي منفي 18 درجه سانتيگراد منجمد شده است.
وي با تاكيد بر اين كه مرغ منجمد شده بايد به شكل انجماد به دست مصرف كننده برسد، بيان كرد: اين محصول بايد از فروشگاه هاي معتبري كه مرغ را در فريزرها و دماي 18 درجه سانتيگراد زير صفر نگهداري نموده اند، تهيه شود و از خريد آن از برخي بازارهاي هفتگي كه محصول منجمد را خارج از يخچال نگهداري مي كنند، اجتناب شود.
وي افزود: شهروندان هنگام خريد گوشت منجمد به بسته بندي ويژه، مهر دامپزشكي و شرايط نگهداري آن توجه نمايند.
/2085/ 6133/