۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹
کد خبر: 83265242
T T
۰ نفر

آسمان آذربايجان غربي امروز باراني مي شود

۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹
کد خبر: 83265242
آسمان آذربايجان غربي امروز باراني مي شود

مهاباد - ايرنا - رييس اداره هواشناسي مهاباد گفت: با ورود سامانه بارشي جديد از اواخر وقت امروز بارش باران در آذربايجان غربي آغاز مي شود.

اردلان محمدپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين سامانه بارشي پس از ورود به آذربايجان غربي فعاليت خود را به صورت بارش باران و وزش باد شروع مي كند و بارش ها در استان تا روز يكشنبه هفته آينده ادامه خواهد داشت.
وي اضافه كرد: اوج فعاليت اين سامانه روز شنبه خواهد بود و روز يكشنبه تضعيف شده و به تدريج از استان خارج مي شود.
وي از شهروندان خواست به دليل احتمال آبگرفتگي و سيلابي شدن رودخانه ها از اتراق در پايين دست سدها و حاشيه رودخانه ها خودداري كنند.
محمدپور گفت: در شبانه روز گذشته چالدران با دماي منفي سه درجه سانتي گراد سرترين شهر و پلدشت با حداكثر دماي هواي 19 درجه سانتي گراد گرمترين نقاط استان بودند.
وي افزود: در 24 ساعت گذشته دماي هواي اروميه بين پنج و 16 درجه سانتي گراد بالاي صفر و دماي هواي مهاباد نيز بين سه و 15درجه سانتيگراد بالاي صفر در نوسان بود.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي از استان هاي شمال غربي كشور بوده كه در منطقه اي كوهستاني واقع شده و ميانگين بارندگي سالانه در اين استان در حدود 340 ميلي متر است.
آب و هواي اين آذربايجان غربي سرد و كوهستاني بوده و بارش ها در اين استان از آبان ماه شروع شده است و تا اوايل خرداد هر سال ادامه خواهد داشت.
3020/7129