۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱:۱۳
کد خبر: 83265790
T T
۰ نفر

معاون ابوبكر البغدادی در عراق بازداشت شد

۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱:۱۳
کد خبر: 83265790
معاون ابوبكر البغدادی در عراق بازداشت شد

بغداد - ایرنا - یك فرمانده سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) از بازداشت یكی از معاونان ابوبكر البغدادی سركرده گروهك تروریستی تكفیری داعش در غرب عراق خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'قطری البعیدی' از فرماندهان الحشد الشعبی روز جمعه از بازداشت یكی از افراد نزدیك و برجسته ترین معاونان سركرده داعش در جریان یك عملیات كمین در غرب استان الانبار (غرب) عراق خبر داد.
البعیدی به رسانه ها گفت: نیروهای امنیتی با نصب یك كمین بر سر راه این تروریست به نام 'عكیل عبد ملاجی' در منطقه بیابانی النخیب از توابع شهرستان الرطبه در استان الانبار موفق شدند وی را بدون درگیری و مقاومت بازداشت كنند.
وی افزود: عكیل از نزدیكان البغدادی و دست راست وی در استان لانبار محسوب می شود و حتما از محل اختفای وی و تحركاتش مطلع است.
العبیدی افزود: این تروریست سوابق حمله و قتل نیروهای امنیتی و غیر نظامیان عراقی كه برای جمع آوری نوعی قارچ محلی به نام كما به صحرا می رفتند را در كارنامه خود دارد.
وی گفت: بازداشت این فرد به دستگیری ابوبكر البغدادی و كشف رازهای بسیاری از وضعیت و امكان اختفای عناصر داعش در استان الانبار كمك خواهد كرد.
.
در همین حال وزارت دفاع عراق دیروز پنجشنبه در اطلاعیه ای اعلام كرد: 14 تروریست داعشی در عملیات هوانیروز ارتش عراق در جنوب غرب داقوق در استان كركوك عراق به هلاكت رسیدند.
خبر دیگری به نقل از یك منبع امنیتی در استان دیاله عراق حاكی است كه در حمله مسلحانه عناصر داعش به یك واحد امنیتی در شرق بعقوبه، یك پلیس عراقی كشته و سه تن دیگر زخمی شدند.
نیروهای امنیتی روز چهارشنبه از بازداشت یك سركرده داعش در شمال شرق بعقوبه در جریان یك عملیات نیروهای مشترك عراق خبر دادند.
برغم اعلام پایان نظامی گروهك تروریستی داعش در عراق در اوایل آذرماه 96، تهدید و حملات عناصر باقیمانده این گروه تكفیری همچنان بویژه در مناطق شرق و غرب عراق و گاه در حومه بغداد ادامه داشته است.
خاورم*4**380*