۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷
کد خبر: 83266042
T T
۰ نفر
رونق توليد تهديدهاي ناشي از تحريم را به فرصت تبديل مي كند

زنجان - ايرنا - عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: با رونق توليد مي توان تهديدهاي ناشي از تحريم ها را به فرصت تبديل كرد كه اين مهم در راستاي اقتصاد مقاومتي محقق خواهد شد.

محمد عزيزي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به نامگذاري امسال از سوي رهبري معظم انقلاب با عنوان 'رونق توليد' افزود: اين موضوع مهم عمق و ابعاد خاصي دارد كه لزوم توجه همگان به ويژه مسئولان امر براي تحقق اين امر در سال جاري بيش از گذشته ضرورت دارد.
وي اظهار داشت: هم اكنون كشور در شرايط تحريم قرار دارد و ايجاد ساز و كارهاي لازم براي تحقق شعار سال مبني رونق توليد اهميت صد چنداني يافته و اين مقوله مهم بايد در حوزه هاي مختلف مورد توجه باشد.
نماينده مردم ابهر، خرمدره و سلطانيه در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: پيش از اعمال تحريم ها عليه كشورمان، يكي از محورهاي حوزه اقتصادي توجه به بخش واردات به دليل مسائل ارزي بود، اما كنون اين رويه بايد مبتني برنامگذاري سال به سمت صادرات محوري قرار بگيرد.
وي اضافه كرد: بر اين اساس حركت كشور به سمت و سوي صادرات مي تواند علاوه بر رونق روز افزون توليدات، بازار كشورهاي منطقه به عنوان مثال كشور عراق را در اختيار قرار بگيرد و به عبارتي ديگر، حرفي براي گفتن داشته باشد.
عزيزي افزود: ارتقاي دانش فني در حوزه توليد بويژه قطعات مورد نياز در حوزه خودروي سازي مي تواند علاوه بر تامين نياز داخلي بازار بسيار خوبي را براي صادرات به كشورهاي همسايه فراهم كند.
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: با توجه ظرفيت هاي موجود در كشور مان، خود اتكايي و برنامه ريزي صحيح و مدون شده مي تواند حتي فرامين رهبري در ارتباط با رونق توليد و خلاءهاي موجود را محقق كند.
وي اضافه كرد: نامگذاري شعار سال به رونق توليد بيانگر توجه و نگاه هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به مسائل اقتصادي حكايت دارد كه مطالعات دقيق و كار كارشناسي شده انجام گرفته است.
عزيزي خاطر نشان كرد: مجلس شوراي اسلامي نيز كمك حال ساير قوا و همگام با مسئولان نظام كشور براي تحقق شعار سال قدم بر مي دارد كه اين مهم مي تواند با حذف قوانين دست و پاگير و تسهيل در رونق توليد و تصويب لوايحي چشم انداز بهتري را در اين حوزه ترسيم كند.
به گزارش ايرنا، رهبر معظم انقلاب سال 98 را با عنوان سال رونق توليد نامگذاري كردند.
9646/8068