به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، واتساپ بیزنس یا همان تجاری كمی بیش از یك سال پیش در ژانویه 2018 میلادی معرفی شده و خیلی زود روی اپ استور شركت گوگل (گوگل پلی) قرار گرفت. با این حال عرضه آن به صورت عمومی برای همه كاربران و همچنین كاربران سیستم عامل iOS شركت اپل تا امسال محقق نشد تا اینكه سرانجام فروردین امسال، واتساپ از شروع انتشار قدم به قدم نسخه تجاری در بازارهای مختلف شركت اپل خبر داد.
ایده نسخه تجاری واتساپ (WhatsApp Business) روی بهبود ارتباط میان كسب و كارهای كوچك و مشتریان آنها متمركز است. به این ترتیب در حالی در نسخه اصلی واتساپ كاربران می توانند با دوستان، همكاران و اعضای خانواده خود در ارتباط باشند یا عضو گروه های دلخواه خود شوند و یا خبرهای درست یا نادرستی را خواسته یا ناخواسته دریافت كنند، در نسخه تجاری تلاش شده تا همه چیز ساده تر و مرتب تر باشد. در نتیجه عرضه كننده سرویس یا محصول با آسودگی بیشتری می تواند به درخواست های مشتریان خود پاسخ داده و آنها را پیگیری كند.
در این نسخه كاربران تجاری علاوه بر اینكه صاحب یك پروفایل تجاری (Business profile) می شوند كه در آن اطلاعات ارتباطی مثل ایمیل و آدرس وب سایت ذكر شده، می توانند تعداد پیام هایی كه با موفقیت ارسال، دریافت و خوانده شده را نیز مشاهده كنند. همچنین امكان پاسخ دادن سریع به مشتریان نیز در آن پیش بینی شده است.
علمی**9224** 1055
تهران- ایرنا- واتساپ سرانجام نسخه تجاری (Business) خود را روی اپ استور شركت اپل عرضه كرد. برنامه پر سر و صدایی كه به قول واتساپ برای حمایت از كسب و كارهای كوچك طراحی شده و امروزه بیش از 5 میلیون نفر در سراسر جهان از آن استفاده میكنند.